راه

وزیر راه اعلام کرد : ۲۸ میلیارد دلار نیاز توسعه حمل و نقل ریلی

تصویر روز : وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش ایمنی راه‌ها، باید حمل و نقل عمومیِ جاده‌ای به ریل منتقل شود که نقش صندوق توسعه ملی در سرمایه‌گذاری در توسعه ریل مهم است.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در حاشیه همایش «مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه‌ها (پیارک)» در جمع خبرنگاران گفت: این همایش برگزار شد تا در خصوص ایمنی راه‌ها بتوانیم از تجربه سایر کشورها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انتقال مدیریت جاده‌ها از سنتی و مکانیکی به هوشمند افزود: در روش مدیریت هوشمند جاده به محض ورود خودرو به جاده، می‌توان هویت کامل خودرو و راننده را مشخص کرد که در زمینه افزایش ایمنی جاده‌ها به مدیران ایمنی راه‌ها کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم یکپارچگی امداد و نجات در جاده‌ها میان دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای گفت: در یک حادثه امداد خودرو، سازمان راهداری، پلیس راهور، هلال‌احمر و اورژانس درگیر هستند؛ اما هر کدام به صورت فردی، نه یکپارچه که باید این یکپارچگی ایجاد شود.

آخوندی در خصوص اهمیت افزایش حمل و نقل عمومی برون‌شهری و نقش آن در افزایش ایمنی راه‌ها تصریح کرد: در تهران روزانه ۲.۵ میلیون نفر با ۵۵۰ هزار خودرو به تهران می‌آیند که باید بخش زیادی از آنها به حمل و نقل عمومی منتقل شوند.

وزیر راه و شهرسازی، نقش ریل را در این میان مهم دانست و گفت: افزایش سهم ریل از سفرها نه تنها در کاهش مصرف سوخت بلکه در ایمنی راه‌ها هم مؤثر است، ولی افزایش سهم ریل نیاز به ۲۸ میلیارد دلار سرمایه از منابع داخلی و خارجی دارد که نقش صندوق توسعه ملی در توسعه ریل مؤثر است و این صندوق باید به کمک توسعه حمل و نقل ریلی بیاید.

وی درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: نوسازی ناوگان با قیمت سوخت ارتباط مستقیم دارد، هر چقدر سوخت ارزان باشد، علاقه‌مندی به نوسازی ناوگان کاهش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *