naft

قیمت نفت کاهش یافت

تصویر روز : بلاتکلیفی در مورد احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک و انتظار برای افزایش عرضه نفت از خط ‌لوله کی‌استون، قیمت نفت در مبادلات آسیایی را کاهش داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در میان بلاتکلیفی در مورد احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک و انتظار برای افزایش عرضه نفت از خط ‌لوله کی‌استون، قیمت نفت در مبادلات آسیایی کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۹ سنت کاهش ۶۳٫۷۵ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا پس از کاهش ۱٫۴ درصدی در روز گذشته، امروز نیز ۲۸ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۵۷٫۸۳ دلار فروخته شد.

نفت خام آمریکا روز جمعه به بشکه‌ای ۵۹٫۰۵ دلار رسید که بالاترین سطح از نیمه سال ۲۰۰۵ محسوب می‌شد. این افزایش ناشی از توقف خط لوله کی‌استون، یکی از اصلی‌ترین مسیرهای صادرات نفت از کانادا به آمریکا بود.

اما شرکت ترانسز کانادا این هفته اعلام کرد پس از دریافت تایید ناظران آمریکایی، صادرات روزانه ۵۹۰ هزار بشکه نفت از این خط لوله را با فشار کمتر در روز سه شنبه از سر خواهد گرفت.

در عین حال، بلاتکلیفی در مورد عزم روسیه برای پیوستن به دیگر تولیدکنندگان نفت برای تمدید توافق کاهش تولید بر بازار تاثیر گذاشته است.

اعضای کشورهای صادرکننده نفت خام و دیگر تولیدکنندگان نظیر روسیه در ۳۰ نوامبر در مورد ادامه این توافق مذاکره خواهند کرد. این توافق ژانویه گذشته بر سر کاهش روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه منعقد شد و در ماه مارس ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت بازار نفت باید تا مشخص شدن نتیجه این نشست صبر کنند.

ماکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه در ۲۳ نوامبر گفت اقتصاد روسیه در ماه اکتبر در اثر ادامه کاهش تولید با اثرات منفی مواجه شد. مسکو با کاهش تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز موافق کرده بود.

گلدمن ساکز در مورد نتیجه این نشست گفت: «نتیجه این نشست بیش از حد معمول مشخص نیست.» بازار با ریسک‌های کاهشی مواجه است.

موسسه مشورتی وود مکنزی اعلام کرد به نظر می رسد که تولیدکنندگان نزدیک است به توافقی برای تمدید کاهش تولید تا پایان سال بعد برسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *