bankdari eslami

بانکداری اسلامی در منطقه خلیج فارس شتاب گرفت

تصویر روز : بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد: به لطف رشد بانکداری اسلامی در منطقه، بخش بانکداری اسلامی این کشور در سال جاری میلادی با دارایی ۱۴۵ میلیارد دلار به رکوردی جدید رسید.

به گزارش  ایبِنا به نقل از ترید عربیا، دارایی بانک های عامل اسلامی در امارات متحده عربی تا پایان ماه گذشته میلادی یعنی اکتبر به ۵۳۵ میلیارد درهم معادل ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا ۶ درصد رشد نشان می دهد و این مقدار جهش به نوعی یک رکورد جدید در بخش بانکداری اسلامی این کشور محسوب می شود.

بانک مرکزی امارت اعلام کرد: رشد قابل توجه در عملیات های بانکداری سازگار با شریعت در این کشور، نشان دهنده توسعه چشمگیر این نوع محصولات بانکی است که طی چند سال گذشته از رشد قابل ملاحظه ای در منطقه برخوردار شده است.

ثروت بانکداری اسلامی امارات ۲۰.۲ درصد از مجموع کل دارایی های بانکداری این کشور را تشکیل می دهد و مجموع کل دارایی بانک های امارات در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی ۲ تریلیون و ۶۳۹ میلیارد درهم ثبت شده است.

بر اساس آمار بانک مرکزی امارات متحده عربی، ارزش اعتبار تامین شده توسط بانک های اسلامی این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اکتبر به بیش از ۳۶۱ میلیارد درهم رسیده که حاکی از رشد ۷.۷ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی دارد.

همچنین وام ها و تسهیلات اعتباری تامین شده توسط بانک های اسلامی ۲۲.۸ درصد از مجموع وام های ارائه شده در کل سیستم بانکداری امارات را که تا پایان اکتبر یک تریلیون و ۵۸۴ میلیارد درهم اعلام شده را تشکیل می دهد.

بر پایه این گزارش، بانک های اسلامی امارت متحده عربی ۲۸۶.۶ میلیارد درهم به بخش خصوصی و ۳۴.۶ میلیارد درهم به بخش عمومی وام داده اند؛ ضمن اینکه تسهیلات بانکداری این موسسات به دولت ۱۱.۲ میلیارد درهم اعلام شده است.

سپرده گذاری ها در بانک های اسلامی به ۳۷۷.۶ میلیارد درهم رسیده که ۲۳.۵ درصد از مجموع کل سپرده گذاری ها در سیتسم بانکداری امارت را تشکیل می دهد و تا پایان ماه اکتبر مجموع سپرده گذاری ها در امارت به یک تریلیون و ۶۰۰ میلیارد درهم رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *