fatah

۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد

تصویر روز : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) انتقادی را مبنی بر اینکه تاکنون اقدام مشخصی برای افزایش گرایش دانش‌آموزان تحت پوشش این کمیته به رشته‌های فنی انجام نشده، وارد دانست.
به گزارش خانه ملت ، پرویز فتاح  افزایش گرایش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت: به یقین گرایش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد با توجه به اهمیت کاریابی و رسیدن به شغل برای آن‌ها ضروری است اما این گرایش به دلایل متعدد هنوز در میان این افراد ایجاد نشده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عدم گرایش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای نشأت گرفته از عدم گرایش دانش‌آموزان سراسر کشور به رشته‌های فنی دانست و افزود: اگرچه گرایش این دست از دانش‌آموزان به رشته ‌فنی کمک بسیار مهمی به آن‌ها است اما حدود۷۲ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد است که حدود ۵هزار نفرشان نخبه هستند، درواقع کمیته مانع از باز ماندن آن‌ها از تحصیل به طور کل شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در رابطه با بازماندن دانش‌آموزان تحت پوشش خود از تحصیل و طی کردن مقاطع تحصیلی بالاتر مسئول است، اضافه‌کرد: عدم مهارت‌آموزی به صورت منسجم و با برنامه‌ریزی به این افراد انتقاد واردی به کمیته امداد است.

فتاح توضیح داد: از آنجا که ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش نیز از وظایف کمیته امداد است باید برای گرایش بیشتر این افراد به رشته‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل فرصت بالای شغلی و درآمدی پیرامون این رشته ‌ها، نیز فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رایزنی کمیته امداد با سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی به افراد تحت پوشش کمیته را ضروری دانست و گفت: این انتقاد به کمیته امداد مبنی بر اینکه تاکنون در راستای این رایزنی و افزایش گرایش دانش‌آموزان تحت پوشش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اقدام مشخصی انجام نداده وارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *