tokhm e morgh

افزایش قیمت تخم مرغ در بازار

تصویر روز : یک مقام مسئول با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌ها در بازار گفت: در یک ماه اخیر نرخ هر کیلو کنجاله سویا ۵۰۰ و ذرت ۲۵۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر نبی پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهار کرد: اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تومان معادل شانه ای ۱۰ هزار و ۶۰۰ و دانه ای ۳۶۰ تومان است.

وی با انتقاد از این مسئله که قیمت نهاده ها همچنان در بازار رو به افزایش است، افزود: در یک ماه اخیر نرخ هر کیلو کنجاله سویا ۵۰۰ و ذرت ۲۵۰ تومان افزایش یافت که درنهایت این امر قیمت تمام شده تولید تخم مرغ را ۵۰۰ تا ۵۲۰ تومان افزایش داد.

نبی پور با بیان اینکه امکان پیش بینی قیمت تخم مرغ در بازار وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط کنونی تولید و عدم جوجه ریزی به سبب مسائل قرنطینه ای، نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به افزایش و کاهش قیمت تخم مرغ در بازار داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر شانه تخم مرغ با قیمت ۱۳ هزار تومان به بالا در خرده فروشی ها عرضه می شود، بیان کرد: سودجویی دلالان و واسطه ها عامل اصلی گران فروشی تخم مرغ در مغازه ها است.

به گفته وی علی رغم اعلام اتحادیه مبنی بر توزیع هر شانه تخم مرغ به نرخ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان به غرفه های میدان میوه و تره بار و عرضه با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان به مصرف کنندگان، تقاضایی در بازار وجود ندارد.

نبی پور با اشاره به نرخ کنونی تخم مرغ تقاضایی برای صادرات از سوی تجار وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی ، بی رمقی صادرات موجب شد تا کمبودی در بازار داخل وجود نداشته باشد، چراکه در صورت کاهش عرضه قیمت هر کیلو تخم مرغ از ۸ هزار تومان فراتر می رفت.

رییس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت آنفولانزای حادپرندگان یادآور شد: مسئولان دامپزشکی باید نسبت به این مسئله اظهار نظر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *