akbarian.karaj

اکبریان:چرخه سیستم مالیات بر ارزش افزوده معیوب است

تصویر روز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تولیدکننده برای جبران دریافت مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بعد از ۶ ماه تا یکسال به او برگردانده می‌شود مجبور به دریافت وام‌ با سود ۲۰درصد می‌شود.

به گزارش تصویر روز عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص وام درمانی صنایع و شرایط تولید در کشور، اظهار داشت: سود تسهیلات بانک‌ها، مالیات‌های بر ارزش افزوده دریافتی و هزینه بیمه‌ها با تولید در دنیا سازگاری ندارد و قطعا تولید داخلی با این موارد گران و بی‌کیفیت تولید می‌شود، همچنین تولیدکنندگان توان رقابت در بازارهای جهانی را ندارند.

سیستم نظام بانکی نیاز به اصلاح دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصلاح سیستم بانکی مهم‌ترین موضوعی است که دولت، مجلس و نظام باید آن را انجام دهند، گفت: اصلاح این سیستم تنها در توان مجلس نیست، در ابتدا دولت باید لایحه آن را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند، مجلس اقدامات کارشناسی لازم را انجام دهد و قوه قضائیه نیز باید به اجرای این مسئله کمک‌ کند.

نباید مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکننده دریافت شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ظرف یک شب نمی‌توان سیستم نظام بانکی کشور را اصلاح کرد، ادامه داد: نباید از تولید کننده مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرد، اما در حال حاضر این مالیات از تولید کننده دریافت می‌شود که در آینده به او برگردانده شود.

چرخه دریافت مالیات بر ارزش افزوده سیستم معیوبی دارد

وی ادامه داد: این چرخه دارای سیستم معیوبی است که مالیات بر ارزش افزوده دریافتی یا به تولیدکننده برگردانده نمی‌شود و یا اینکه ماه‌ها طول می‌کشد تا پول سرگردان تولیدکننده از جیب بانک‌ها و دلالان عودت داده شود.

تولیدکنندگان برای جبران مالیات بر ارزش افزوده تسهیلات با سود ۲۰ درصد دریافت می‌کنند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده دریافت شود نه تولید کننده، ادامه داد: تولیدکننده برای جبران دریافت مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بعد از ۶ ماه تا یکسال به او برگردانده می‌شود مجبور به دریافت وام‌ با سود ۲۰درصد می‌شود که موجب ضررکرد آنها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *