abollahi

جزییات توافق جدید مالیاتی بخش تعاون

تصویر روز : رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به توافقات جدید مالیاتی تعاونی‌ها با سازمان مالیاتی، از اعمال برخی معافیت‌ها خبر داد.

به گزارش ایبِنا، بهمن عبدالهی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایبِنا درباره توافقات جدید بخش تعاون با سازمان مالیاتی درباره اعمال برخی معافیت های مالیاتی برای تعاونگران، گفت: در این زمینه قبلا جلساتی را با سازمان مالیاتی داشتیم که منجر به صدور یک بخشنامه شده بود ولی از نظر ما این بخشنامه نمی توانست همه جوانب کار را تحت پوشش قرار دهد.

رییس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: از اینرو از وزیر اقتصاد درخواست جلسه ای را داشتیم که در نهایت با حضور وزیر کار، وزیر اقتصاد، رییس اتاق تعاون و رییس سازمان مالیاتی نشستی برگزار شد که به نتایج خوبی رسید. قرار شد معافیت هایی در بخش مالیات بر ارزش افزوده و عملکرد تعاونی ها در فاصله سال های ۸۷ تا ۸۹ در نظر گرفته شود.

عبدالهی ادامه داد: همچنین در زمینه شناسایی سود تعاونی ها نیز قرار شد از طریق اتاق تعاون به سازمان مالیاتی اعلام شود که بتواند مبنای مالیات ستانی قرار گیرد.

وی درباره عملکرد هیات رییسه اخیر اتاق تعاون ایران، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد عملکرد هیات مدیره اخیر اتاق تا حد قابل قبولی بود، ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم و کارهای زیادی باید انجام شود.

رییس اتاق تعاون ایران درباره وضعیت اشتغال زایی در بخش تعاون بیان داشت: هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون بسیار کمتر از سایر بخش ها است و توجه تعاونی ها بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: از طریق مصوبه اخیر مجلس نیز قرار شد ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اشتغال در بخش روستایی هزینه شود. هفته پیش جلسه ای در اینباره داشتیم که محورهای آن بررسی و قرار شد کارها در قالب طرح تعاون – روستا دنبال شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بهتر است دولت لایحه اصلاح قانون تعاون را از مجلس پس بگیرد، درباره شرایط کسب و کار در دوران پسابرجام گفت: بعد از برجام انتظار می رفت شرایط بهتری در کسب و کار حاکم شود، در عین حال برخی گشایش ها در اقتصاد ایران به وجود آمد.

این مقام مسئول در بخش تعاون با اشاره به تعامل بخش تعاون با مجلس، تصریح کرد: در دوره اخیر، اتاق تعاون در تمامی لوایح اقتصادی طرف مشورت مجلس بود.

عبدالهی به توسعه روابط بین الملل بخش تعاون اشاره کرد و افزود: ایران برای اولین بار به عضویت اتحادیه بین المللی تعاون درآمد و قرار شد اجلاس سال ۲۰۱۸ تعاونی های جهان به میزبانی ایران برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *