naft.saderat

مجارستان خواستار افزایش خرید نفت از ایران شد

تصویر روز : وزیر اقتصاد مجارستان از تمایل این کشور برای افزایش خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: روابط بانکی ایران و مجارستان تسهیل می شود.

به گزارش  تسنیم، صبح امروز بیژن زنگنه، وزیر نفت با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان درباره گسترش روابط دو جانبه دو کشور در بخش انرژی دیدار و گفتگو کرد.

زنگنه در این دیدار اظهار داشت: ایران همیشه روابط دوستانه و خوبی با کشور مجارستان داشته است و امیدوارم سفر شما به ایران به توسعه روابط دوجانبه در همه بخش‌ها به ویژه در بخش انرژی منجر شود.

وزیر اقتصاد مجارستان نیز در این دیدار به روابط دیرینه ایران و مجارستان اشاره کرد و افزود: کشور مجارستان ۶۶ سال است که در ایران سفارتخانه دایر کرده است.

وی با بیان این که ما در زمان تحریم‌ها ایران را ترک نکردیم که این امر اراده کشور مجارستان را برای رابطه با ایران نشان می دهد، تصریح کرد: روابط ۲ جانبه میان ایران و مجارستان همیشه دوستانه بوده و هیچ مشکلی هم در همکاری‌های ۲ جانبه وجود ندارد.

وارگا، به سفر ۲ سال پیش نخست وزیر این کشور به ایران اشاره کرد و افزود: در همان زمان برنامه‎ای داشتیم تا روابط دوجانبه ایران و مجارستان حداقل به زمان قبل از تحریم‌ها برگردد که هنوز به آن سطح نرسیده ایم.

وزیر انرژی مجارستان تصریح کرد: مبادلات بازرگانی و اقتصادی میان ایران و مجارستان طی ۲ سال گذشته رو به افزایش بوده است.

میهایلی وارگا وزیر اقتصاد مجارستان پس از دیدار با وزیرنفت ایران اظهار داشت: ما مایل هستیم که خرید نفت از ایران را در آینده افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه “شرکت مول مجارستان (MOL) پس از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام یک محموله یک میلیون بشکه ای نفت از ایران خریداری کرده”، گفت: بنا شد تا روابط مالی میان دو کشور تقویت شود. ضمن این که تلاش می کنیم مشکلی برای سرمایه گذاران ایجاد نشود.

وی افزود: براین اساس هفته گذشته یک هیئت از بانک‌های مجارستان به ایران سفر کردند و مذاکرات بسیار مفیدی با طرف‎های ایرانی داشتند؛ ضمن این که مانعی نمی بینم تا روابط بانکی به شیوه گذشته خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *