bank

بانک‌های مرکزی جهان افزایش نرخ بهره را در دستور کار قرار دهند

تصویر روز : بانک تسویه حساب‌های بین المللی، بانک‌های مرکزی را تشویق به افزایش تدریجی نرخ بهره برای از بین بردن حباب بازارهای مالی کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، بانک تسویه حساب های بین المللی در تازه ترین گزاش خود اعلام کرد: بانک های مرکزی بزرگ جهان باید تلاش کنند تا به تدریج نرخ بهره را افزایش دهند که این رویکرد می تواند به اندازه کافی برای از بین بردن حباب های فعلی در بازارهای مالی موثر باشد.

این نهاد بین المللی هشدار تا زمانی که سرمایه گذاران از «نور و گرما» بهبود رشد اقتصاد جهانی بهره می برند؛ این موضوع منجر به روند صعودی بازارهای بورس و نرخ تورم ضعیف می شود. همچنین به نظر می رسد ثبت میزان بالای بدهی ها، آسیب پذیری ها در سیستم مالی و افزایش قیمت ها در دارایی را به همراه داشته که این خود هشدار دهنده است.

رییس بخش پولی و اقتصادی بانک تسویه حساب های بین المللی گفت: افزایش بدهی ها چه در ارزهای داخلی و خارجی همچنان وجود دارد؛ بنابراین از اینها به عنوان حباب قیمت دارایی یاد می شود. هر چه ریسک پذیری بیشتر تداوم داشته باشد، ترازنامه ها بالاتر می رود و آرامش کوتاه مدت به هزینه احتمالی آشفتگی بلندمدت می آید.

جای تعجب است که سود معیارهای اوراق قرضه که هزینه های قرض گرفتن جهانی را در بر می گیرد با وجود ترازنامه فدرال رزرو که در حال کاهش پیدا کردن است و سیاست بانک مرکزی اروپا برای کاهش قابل توجه محرک های اقتصادی، پایین مانده است.

بانک تسویه حساب های جهانی اعلام کرد: با توجه به چاپ پول توسط ژاپن و پیام فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا، این موضوعات نشان دهنده حرکت محتاطانه آنها به سمت جلو و بازتاب درصد سود پایین سهام است.

یکی از نگرانی ها این است که ادامه درصد سود پایین اوراق قرضه و نوسانات پایین بازار به ویژه در ایالات متحده، بازتاب «مبهم بودن» بازار اوراق قرضه است. با وجود افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، درصد سود سهام پایین باقی مانده است.

بر پایه این گزارش، بانک تسویه حساب های بین المللی اعلام کرد، نسبت حباب بازار سهام در مقایسه با سود بسیار پایین محاسبه شده اوراق قرضه کمتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *