karbasyan.2

کرباسیان: بانک ملی بار دولت را به دوش می‌کشد

تصویر روز : وزیر اقتصاد با اشاره به جایگاه ویژه بانک ملی در نظام بانکی کشور، بیان داشت: این بانک بار دولت را به دوش می‌کشد.

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان در مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با تقدیر از اقدامات این بانک در ارائه خدمات بانکی حتی در دورترین نقاط مرزی کشور، گفت: رییس جمهور محترم هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی از مدیریت، کارکنان و اقدامات این بانک تشکر کرده اند.

کرباسیان افزود: خوشبختانه فعالیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران به گونه ای بوده که حساب های این بانک شفاف است و این موضوع برای وزارت اقتصاد بسیار مهم است و جای تقدیر دارد.

وی همچنین از اقدامات پیشتازانه بانک ملی ایران در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به عنوان اولین بانک اقدام کننده و همچنین رابط و هماهنگ کننده بانک های دولتی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران در نظام بانکی کشور جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بانک ها باید به سمتی پیش بروند که مردم، دیگر نیازی به مراجعه به شعب نداشته باشند و بانک ملی ایران در این زمینه باید پیشتاز باشد.

کرباسیان بیان داشت: بانک ملی ایران در حوزه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارکرد خوبی داشته و این روند می تواند به عنوان الگو به دیگر بخش ها تعمیم داده شود. وی با تاکید بر اینکه هر میزان سرمایه گذاری در بخش IT می تواند بازتاب خوبی در حوزه فرامرزی داشته باشد، ادامه داد: اقدامات این بانک در حوزه IT قابل توجه است که بابت این اقدامات قدردان هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران بار دولت را به دوش می کشد، اظهارداشت: زمانی که صحبت از تسویه بدهی ها با اوراق خزانه اسلامی است و یا از تسویه مطالبات گندمکاران بدون ایجاد تنش در بازار صحبت به میان می آید، تکیه گاه ما بانک ملی ایران است.

بانک ملی ایران، بازوی پیشبرد سیاست های دولت

سیدحمید پورمحمدی؛ معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این مجمع با تاکید بر اینکه باید از بانک ملی ایران برای پیشبرد سیاست های دولت قدردان بود، گفت: امروز بانک ملی ایران یکی از قوی ترین بازوهای دولت برای پیشبرد برنامه هاست.

وی ضمن قدردانی از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان بانک ملی ایران، افزود: این بانک توانسته بیش از ۴۰۰ رابطه کارگزاری با بانک های خارجی برقرار کند و سرانه سپرده ها و تسهیلات را افزایش دهد، اما با توجه به منابعی که دولت برای کفایت سرمایه به این بانک اختصاص داده، باید نسبت کفایت سرمایه آن حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *