markaz amar

ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی وخدماتی اعلام شد

تصویر روز : براساس نتایج طرح جامع بازرگانی مرکز آمار ایران ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی وخدماتی ٧۶ درصد ارزش ستانده‌های این کارگاه‌ها است.

به گزارش ایبِنا، براساس اعلام مرکز آمار ٣٠ درصد پرداخت های کارگاه‌های بازرگانی و خدماتی بابت اجاره بنا وساختمان، ١۶ درصد از پرداختی‌های این کارگاه ها برای ملزومات غیر اداری و ١۴ درصد آن به مالیات وعوارض اختصاص دارد.

بر این اساس ارزش مصرف واسطه کارگاه های بازرگانی وخدماتی، ٢۴ درصد ستانده های این کارگاه ها را تشکیل می‌دهد. به عبارتی ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی وخدماتی ٧۶ درصد ارزش ستانده‌های این کارگاه‌ها است که کارگاه‌های با فعالیت خدمات مالی با ١٠ درصد ، معماری ومهندسی با ١١ درصد ، عمده فروشی با ١۴ درصد و کارگاه های با فعالیت‌های انتشاراتی با ١۶ درصد، جزو کارگاه‌های با کمترین هزینه‌های واسطه‌ای به شمار می روند.

همچنین کارگاه های با فعالیت تهیه صرف غذا و نوشیدنی با ۴۵ درصد، تعمیر رایانه وکالاهای خانگی با ٣٨ درصد ، تولید فیلم سینمایی، ویدیویی و برنامه های تلویریونی با ٣٣ درصد، کارگاه‌های تبلیغاتی و بازارپژوهی با ٢٧ درصد، جزو کارگاه های با بیشترین هزینه‌های واسطه‌ای محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *