2018 lamborghini huracan performante 1

لامبورگینی به بازار شاسی بلند ملحق شد

تصویر روز: لامبورگینی شرکت خودروساز اتومبیل های مسابقه ای ایتالیا برای اولین بار از خودروی شاسی بلند این کمپانی برای رقابت و بالا بردن سهم بازار خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لامبورگینی شرکت لوکس خودرو ساز اتومبیل های مسابقه ای ایتالیا برای اولین بار از خودروی شاسی بلند خود رونمایی کرد تا رسما وارد رقابت با سایر شرکت های تولید کننده این نوع خودرو در بازار جهانی شود.

این خودرو سوپر شاسی بلند Urus نام دارد که سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۶ ثانیه است و اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ترمز گرفته شود با طی ۳۳.۷ متر به سرعت صفر می رسد.

«استفانو دامنیکالی» مدیر عامل لامبورگینی گفت: قرار است این خودروی جدید با قیمت ۲۰۳ هزار دلار در اروپا فروخته شود و با Urus می توان بر روی هر سطحی حتی یخ و شن سفر کرد.

این خودرو می تواند با نمونه های شاسی بلند بنتلی، مرسدس بنز، پورشه، آتسون مارتین، رولز رویز و فراری رقابت کند.

بر همین اساس، طی ۱۰ سال اخیر فروش خودروهای شاسی بلند در جهان ۲۳۳ درصد افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۱۶ میلادی تحلیلگران برآورد کردند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی فروش این خودروها ۳۰ درصد رشد خواهد داشت و طی ۱۰ سال گذشته ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار خودرو شاسی بلند در جهان به فروش رسیده است.

بر پایه این گزارش، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۹ میلادی تعداد تقریبا ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از خودروی های شاسی بلند Urus تولید شود.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *