barandegi

برف و باران آخر هفته جنوب غرب کشور را فرا می‌گیرد

تصویر روز :‌ سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که با ورود یک سامانه بارشی از جنوب غرب کشور از اواخر وقت پنج‌شنبه شاهد بارش باران، وزش باد، و در ارتفاعات برف در برخی استان‌های جنوب غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش مهر مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور  اعلام کرد: یک سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

احد وظیفه افزود: بر این اساس اواخر وقت روز پنجشنبه شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق در جنوب خوزستان و شمال استان بوشهر خواهیم بود.

به گفته وی روز جمعه نیز بارش باران گاهی با رعد و برق درمناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و مناطق ساحلی بوشهر رخ خواهد داد. در همین روز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابر در خوزستان، نیمه جنوبی فارس، شمال و غرب هرمزگان و بارش باران و در ارتفاعات برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب و شرق لرستان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه بارش باران با رعد و برق در خلیج فارس به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان نیز پیش‌بینی شده است که بارش در مناطق مرتفع و سردسیر کرمان به شکل برف خواهد بود.

بارش برف در مناطق کوهستانی استانهای یاد شده موجب اختلال در تردد جاده ای خواهد شد. همچنین با توجه به وزش باد شدید، خلیج فارس امروز و روزهای پنجشنبه و جمعه مواج است از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

انتظار می رود فعالیت این سامانه بارشی در روز یکشنبه مورخ ۹۶/۰۹/۲۶ نیز در مناطقی از جنوب و شرق کشور ادامه داشته باشد که در این مورد و همچنین سایر تغییرات فعالیت آن در اطلاعیه های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *