سرمایه‌گذاران عضو جاده ابریشم به ایران آمدند

تصویر روز : مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه یازده کشور عضو جاده ابریشم به ایران آمده اند، احیای جاده ابریشم را زمینه‌ ساز سرمایه‌گذاری و تجارت دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای عضو دانست.

به گزارش تسنیم، محمدرئوف قادری امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه ماشین آلات و محصولات خانگی چین، با محوریت اجرای پروژه جاده ابریشم در ایران،در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس توافقات انجام گرفته میان ایران و کشورهایی که در مسیر راه ابریشم قرار دارند، این مسیر مجدد بین این کشورها احیا می‌شود. این نمایشگاه با رهبری چین و یازده کشوری که در مسیر این جاده قرار گرفته‌اند، برای اولین بار در ایران برگزار شده است.

وی افزود: ایران نیز از این پس در نمایشگاههای اختصاصی که چین در سایر کشورهای دنیا به منظور شناسایی پتانسیل های احیای جاده ابریشم برگزار خواهد شد و از جمله هوم لایف، در کنار یازده کشور دیگر، حضور خواهد داشت.

به گفته قادری، هدف این موضوع احیای راه ابریشم و توسعه مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین کشورهای عضو خواهد بود و به طور قطع، این گردهمایی ها می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران، صنعتگران، تولیدکنندگان و متخصصان در این حوزه باشد تا با حضور در چنین محافلی، تراز تجاری ایران با کشورهای عضو جاده ابریشم را ارتقا بخشد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: بر این اساس، شیوه هایی برای سرمایه گذاری متقابل و تجارت دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای عضو جاده ابریشم، در نظر گرفته شده است البته ناگفته نماند که چین، بزرگترین شریک تجاری ایران است و در مواقع خاص مثل تحریم، در کنار ملت و دولت ایران بوده است و علاقمندان بسیار بالایی میان دولتمردان و متخصصان ایرانی و چینی وجود دارد.

وی برگزاری این نمایشگاه را یکی از نشانه های علاقمندی و ارتقای مبادلات تجاری میان ایران و چین دانست و گفت: در این حوزه ۲۵ هزار متر مربع به چینی ها اختصاص داده شده است که حدود ۳۳۷ شرکت از ۱۱ کشور جهان غرفه دایر کرده و محصولات تکنولوژی های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *