pomp benzin

مخالفت مجلس با پیشنهاد افزایش قیمت بنزین

تصویر روز : عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکثریت نمایندگان در مجلس با پیشنهاد افزایش قیمت بنزین موافقت نمی‌کنند و براساس کارهای کارشناسی صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که قیمت بنزین نباید افزایش یابد.
به گزارش خانه ملت کوروش کرم‌پور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: مردم تجربه تلخی از افزایش حامل ها انرژی به ویژه بنزین دارند، چرا که مقرر شده بود افزایش حامل های انرژی و هدفمند کردن یارانه ها اجرا شود، اما این اقدام تنها روی کاغذ خوب بود و باید پرسید در مدت زمان اجرای این طرح در عمل چه اتفاقی افتاد و دولت چه میزان توانست ایجاد اشتغال کند و چه میزان امید به زندگی افزایش یافته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در این زمینه کارشناسی های مفصلی صورت گرفت و اکثریت نمایندگان در مجلس با پیشنهاد افزایش قیمت بنزین موافقت نمی‌کنند، افزود: در قانون برای این افزایش قیمت بنزین به دولت مجوز داده نشده و به این کار مکلف و موظف نشده و ما براساس کارهای کارشناسی صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که قیمت بنزین نباید افزایش یابد.

گرانی کالاها در سال های اخیر بیشتر به افزایش حامل های انرژی باز می گردد

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش قیمت بنزین با کمیسیون انرژی هماهنگی صورت نگرفته است، ادامه داد: دولت گرانی بنزین را در بودجه سال ۹۷ قرار داده و نمایندگان کمیسیون انرژی بر اساس کارهایی که از قبل به صورت کارشناسی انجام داده اند به احتمال زیاد با افزایش قیمت بنزین مخالفت می کنند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  گرانی کالاها در سال های اخیر بیشتر به افزایش حامل های انرژی باز می گردد،  یادآور شد: اگر قیمت بنزین افزایش یابد، اثرات آن در تمام سطوح زندگی مردم خود را نشان می دهد، چراکه تاثیر مستقیم در تورم، گرانی و مشکلات اجتماعی دارد.

هر افزایش قیمتی به کار کارشناسی نیاز دارد

وی افزود: اگر برای هر اقدام و افزایشی کارشناسی شود، همه جوانب در نظر گرفته شود، همه موضوعات در جای خودش دیده شود و برای همه مسائل برنامه وجود داشته باشد، در آن صورت می توان افزایشی متناسب با شرایط جامعه داشت.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین برای ایجاد اشتغال انجام می شود، تصریح کرد: نمی توان افزایش قیمت بنزین داشت و به مردم وعده داد که این درآمد را می خواهیم برای اشتغال جوانان هزینه کنیم اما هیچ کاری برای اشتغال مردم به ویژه جوانان صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *