tor lider

مراقب تور لیدرهای غیرواقعی باشید

تصویر روز : بیشترین تورلیدرهای غیرواقعی در حوزه تهرانگردی‌ هستند که دوره‌های راهنمای گردشگری نگذارنده‌ و با ایجاد گروه‌ تلگرامی که درگذشته به صورت سایت و وبلاگ بوده،به تبلیغ تهرانگردی پرداخته و متاسفانه خود را از دوستان فعالان صنفی در حوزه گردشگری معرفی می‌کنند.
به گزارش  تسنیم، یکی از مشکلات حوزه گردشگری در کشور ورود و فعالیت برخی افراد به عنوان راهنمایان گردشگری هستند که به هیچ عنوان دوره‌های تورلیدری را نگذرانده و فقط برحسب مطالعه برخی کتب فرهنگی و تاریخی و همچنین تسلط بر زبان‌های خارجی به خود اجازه می‌دهند تورهای گردشگری را برگزار و حتی بیش از قیمت مصوب تورهای گردشگری؛ از مردم از همه‌جا بی‌خبر پول دریافت کنند.

و این در حالی است که بیشترین این مشکل نیز در تورهای تهرانگردی مشاهده می‌شود، بطوریکه افرادی که دوره‌های مختلف راهنمای گردشگری را نگذرانده و متاسفانه به صرف ایجاد گروه‌های تلگرامی که درگذشته به صورت سایت و وبلاگ بوده، به جذب افراد برای تهرانگردی می‌پردازند و تاسف بارتر این است که این افراد خود را از دوستان و نزدیکان فعالان صنفی در حوزه گردشگری نیز معرفی می‌کنند.

در این رابطه محمد محب ‌خدایی – معاون گردشگری کشور درباره گلایه‌های جامعه تورگردان‌ها و راهنمایان گردشگری مبنی بر اینکه در عرصه تورگردانی؛ کسانی فعالیت می‌کنند که اصلاً دوره های لازم نگذرانده و کارت راهنمای گردشگری ندارند، به تسنیم عنوان می‌کند: در مدت کوتاهی که بنده به این حوزه آمدم چندین برنامه پشت سرهم تنظیم شده است و بعد از اینکه تایید رئیس سازمان میراث فرهنگی را نیز گرفتیم باید اجرایی و عملیاتی شود.

وی ادامه می‌دهد: در بحث استانداردسازی، یکی از شاخص‌ها؛ این است که تورلیدرها افرادی باشند که شاخص‌های ظرفیت گردشگری را کاملاً درست بیان کنند، چون هرچه گردشگر بتواند مطلوبیت حاصل کند می‌تواند بهترین کسی باشد که این مطلوبیت را به سایر گردشگران بعدی انتقال دهد و فضای بازار را برای ما ایجاد کند.

محب ‌خدایی تصریح می‌کند: بنابراین در این زمینه بحث CRM گردش‌ها را داریم که نام TRM بر آن گذاشتیم. زیرا بخش‌های مختلف داریم تا بتوانیم یکسری ارتباطات ساختاری را ایجاد کنیم تا از آنها به نتیجه مطلوبی که مدنظر است برسیم.

معاون گردشگری کشور در نهایت خاطرنشان می‌کند که تورلیدرهای واقعی را فعال خواهیم کرد و تورلیدرها هم از نظر کاری رتبه بندی می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *