mobile.internet

پیگیری پیامک های مزاحم در صورت ثبت ۲ شکایت

تصویر روز :  رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به ۲ شکایت کاهش یافته است.
به گزارش  ایرنا، «حسین فلاح جوشقانی» امروز (یکشنبه) در حاشیه همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر ۲ شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسد رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه ۳۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۵ خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر می کنیم.
وی به مسدود شدن سرشماره یکی از اپراتورها اشاره کرد و افزود: سرشماره‌ ای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامک‌های مناسبی را ارسال می‌کرد مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامک‌های ارسالی فقط باید در زمینه‌ مسائل مرتبط با خود اطلاع‌ رسانی کنند.
فلاح جوشقانی درباره اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه گفت: گمرک در حال طراحی سامانه‌ای است که از طریق آن بتوان با دادن یک مهلت ۱۰ تا ۱۵ روزه به صاحبان گوشی‌ها فرصتی را برای رجیستری به آنها بدهند.
وی همچنین از طراحی سامانه ای برای صیانت از حقوق مصرف کنندگان خبر داد و گفت: این سامانه قرار است به سامانه کنونی رسیدگی و ثبت شکایت (سامانه ۱۹۵) اضافه شود.
به گزارش ایرنا، مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک های مزاحم در تلفن های ثابت را به همراه کد شهر مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.
ارسال این پیامک برای سامانه ۱۹۵ رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *