u

بازدید مدیر عامل ایدرو از کشتی سازی صدرا

تصویر روز: رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از بندر امیرآباد و مجموعه کشتی سازی صدرا در شهرستان بهشهر گفت : توسعه صنایع دریایی نیازمند استفاده از ظرفیت بالقوه و نیروهای توانمند و ارزشی است .

 منصور معظمی با اشاره به ژئو استراتژیک بودن منطقه تصریح کرد : در حال حاضر حدود ۲۰درصد از ظرفیت های صنایع دریایی کشور استفاده می شود با برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده و حمایت نمایندگان دولت از سال آینده شاهد توسعه بیشتر و استفاده بهینه از این ظرفیت ها خواهیم بود .

وی با تاکید بر فرصت طلایی در مرزهای آبی افزود : صنعت دریایی کشور پتانسیل های فراوانی دارد بخشی از آن ساخت و تعمیر کشتی و ‌سکوهای نفتی است.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت توانایی شرکت صدرا را بالا دانست و ابراز امیدواری کرد کشتیرانی و شرکت ملی نفت و شرکت نفتکش ها فضایی را برای این صنعت فراهم کنند تا این ساخت و تعمیر کشتی در کشور انجام شود.

مدیر کارگاه شرکت کشتی سازی صدرا هم در این بازدید گفت : ساخت سه فروند بارج جمع‌آوری آلودگی نفتی بندر امیرآباد ، بندر نوشهر و بندرانزلی در این شرکت نشانگر تخصص و تعهد فرزندان این مرز و بوم در صنعت دریائی است .

جمشید حاجی زاده افزود : توانمندی لازم در بین متخصصان و تکنسین های صدرا در بخش های مختلف وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه بیشتر این شرکت و توسعه اقتصادی تلاش شود.

وی همچنین با اشاره به بدهی های سال های گذشته این شرکت گفت : ۹۰ درصد بدهی های این شرکت پرداخت شده است و اکنون تعمیرات شناورهای مختلف با قوت در حال انجام است .

مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران هم با اشاره به ظرفیت های بالای بندرامیرآباد گفت: ظرفیت اسمی بندرامیرآباد برای تخلیه و بارگیری سالانه ۷٫۵ میلیون تن است که در سال جاری تاکنون میزان تخلیه و بارگیری چهار میلیون تن بوده است.

سیاوش رضوانی افزود : رونق بندر و منطقه ویژه از تکالیف ویژه ماست و تلاش داریم تا با تقویت صادرات و ترانزیت کالا به نقطه روشن و قابل توجه برسیم.

وی گفت : تاکنون بخش خصوصی یکهزار و صد میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری کرده است که ساخت دو سورتینگ ، کارخانه تولید کاغذ ، گچ ، فولاد ، سیلو ، انبار غلات و مخازن روغن خوراکی از جمله این سرمایه گذاری ها بوده است.

بندر امیرآباد در شمال شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *