maskan mehr 3

پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن تاثیری در بهبود شرایط کلان ندارد

تصویر روز :  عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: در شرایط فعلی تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن صرف عمل به وعده یا تکلیف است و تاثیری در بازار یا بهبود شرایط در بعد کلان ندارد.
به گزارش خانه ملت، شهرام کوسه غراوی  با انتقاد از سیاست تسهیلات دهی بانک ها با هدف ساماندهی بازار مسکن، گفت: روش تسهیلات دهی با هدف تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه سیاست موفقی نیست به دلیل اینکه نرخ سود این نوع وام ها دو رقمی بوده و زمان باز پرداخت آن کم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم تناسب رقم تسهیلات با قیمت مسکن در کشور نقد دیگر به سیاست تسهیلات دهی دولت برای ساماندهی بازار مسکن است، افزود: در شرایط فعلی تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن صرف عمل به وعده یا تکلیف است و تاثیری در بازار یا بهبود شرایط در بعد کلان ندارد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاثیرپذیری بازار مسکن از تسهیلات دهی بانک ها باید توام با در نظر گرفتن نرخ واحدهای مسکونی برای ارایه وام ها باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تسهیلات بانکی رقم ناچیزی از سهم کلی مسکن را شامل می شود.

رقم تسهیلات بانکی برای خرید مسکن کافی نیست

کوسه غراوی با تاکید بر اینکه در پی کافی نبودن رقم تسهیلات مسکن قدرت خرید مردم هر روز کاهش می یابد، افزود: ادامه این شرایط به نفع بازار نبوده و می تواند دلالی را در بخش مسکن افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تسهیلات دهی بانک ها باید به سمت ساخت و ساز در بافت فرسوده هدایت شود، گفت: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای رشد ساخت و ساز در کشور و همچنین متعادل سازی نرخ ها در بازار مسکن اهتمام به تولید مسکن در بافت فرسوده است از این رو دولت باید تسهیلات را به این سمت هدایت کند.

بازآفرینی بافت فرسوده لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بازآفرینی بافت های فرسوده علاوه بر کاهش خطرات احتمالی زلزله می تواند به کم کردن هزینه ساخت و ساز در کشور منجر شود زیرا بسیاری از زیرساخت ها در این مناطق فراهم است.

کوسه غراوی با بیان اینکه وضعیت فعلی بازار مسکن از برگزاری نشست های بدون حاصل گذشته است، گفت: دولت باید تسهیلات دهی کارآمد را تقویت کرده تا به این ترتیب وضعیت بازار رو به بهبود حرکت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه بی برنامه‌گی دولت بعد از چندین سال بیشترین صدمه را به حوزه مسکن وارد کرده از این رو ارایه برنامه ای منسجم در این حوزه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *