saderat

هزینه اشتغال‌زایی در مناطق آزاد

تصویر روز : مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در مناطق آزاد،‌ هزینه ایجاد اشتغال در مناطق ویژه کشور را نسبت به سرزمین اصلی پایین‌تر دانست.
به گزارش ایپنا ، محسن خادم عرب باغی در خصوص هزینه ایجاد اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، گفت: منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری های صورت گرفته و ورود بخش خصوصی توانسته است در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار فعالیت خوبی داشته باشد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس اظهارداشت: آخرین آمار نشان می دهد که ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات منطقه آزاد ارس مشغول به کار هستند.

خادم عرب باغی ادامه داد: مناطق آزاد در بخش های مرزی کشور ایجاد شده اند؛ از اینرو مواد اولیه مورد نیاز قابل دسترس است و از سویی نیز معادن، زمین و ملزومات هم برای انجام فعالیت های اقتصادی فراهم است. منطقه آزاد ارس ۲۴۰ کیلومتر در طول رودخانه ارس دارای محدوده جغرافیایی است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسته بندی منطقه ارس فعالیت دارند و هزینه تولید نسبت به سرزمین اصلی پایین تر است؛ از اینرو مخارج مربوط به نیروی کار نیز کمتر است و البته باید فرهنگ بهره وری را در کشور تقویت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *