201362 2016 Mercedes Benz G

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای ۲۰۱۷ + عکس

منطق حکم می‌کند که خودروهای لوکس از نظر ایمنی در بین بهترین‌ها قرار بگیرند چراکه به هر حال پرداخت یک هزینه گزاف، چنین توقعی را هم به وجود می‌آورد. اطلاعات جمع آوری شده توسط موسسهIIHS  آمریکا هم این موضوع را تایید می‌کند و ۱۱ خودرو شاسی بلند لوکس، در میان بهترین خودروها از نظر عملکرد ایمنی جای می‌گیرند.

باتوجه به قیمت گزاف این خودروها، ممکن است انتظار داشته باشیم که سیستم ترمز اضطراری در سرعت‌های بالا به صورت خودکار عرضه شود. این اتفاق تنها در بخشی از خودروهای حاضر در لیست زیر افتاده اما در باقی موارد، باید برای در اختیار داشتن آن، هزینه جداگانه بپردازید. البته برای سفارش این ویژگی، لازم است پکیج‌هایی را به صورت آپشن سفارش دهید که قیمت بالایی دارند.

۱٫ آکورا MDX

 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
این شاسی بلند ۳ ردیفه و بزرگ، به صورت استاندارد به سیستم ترمز اضطراری مجهز شده است. آکورا ۲ موتور مختلف برای این محصول در نظر گرفته: یکی موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر با ۲۹۰ اسب بخار و دیگری موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر با ۳۲۱ اسب بخار قدرت. امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به صورت چهار چرخ متحرک و یا دیفرانسیل جلو وجود دارد. همچنین نیرو به وسیله جعبه دنده اتوماتیک منتقل می‌شود. برای خرید این خودرو باید حداقل ۴۵ هزار دلار هزینه کنید.

۲٫ آکورا RDX
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
RDX برادر کوچک‌تر MDX محسوب می‌شود و همچون این خودرو، از سیستم ترمز اضطراری بهره می‌برد. البته این سیستم بخشی از پکیج‌های قابل سفارش AcuraWatch Plus و یا Advance هستند. در صورت خرید این کراس اوور، موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر را دریافت خواهید کرد که ۲۷۹ اسب بخار قدرت خود را از طریق جعبه دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ و یا چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. پیش از اقدام برای خرید RDX از وجود ۳۸ هزار دلار پول در حساب بانکی‌تان اطمینان حاصل کنید.

۳٫ آئودی Q7
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
از دیدن نام آئودی Q7 در این لیست هرگز نباید تعجب کرد چراکه آئودی سیستم ترمز اضطراری را به صورت استاندارد بر روی این شاسی بلند لوکس و پیشرفته تعبیه کرده است. به علاوه در صورت علاقه می‌توانید پکیج دستیار راننده را برای آن سفارش دهید که سیستم ترمز اضطراری در سرعت‌های بالا را در خود گنجانده و البته در نسخه‌های رده بالا قابل دریافت است. برای قوای محرکه، خریداران ۲ گزینه پیش رو دارند: یکی موتور ۲٫ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و دیگری موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر با ۳۳۳ اسب بخار قدرت. در تمامی نسخه‌ها قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. اگر قصد خرید شاسی بلند لوکس آئودی را دارید، باید ۵۶۳۵۰ دلار پرداخت کنید.

 

۴٫ کادیلاک XT5
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
مشتریانی که به دنبال خرید شاسی بلند کادیلاک هستند، می‌توانند پکیج ویژه موسوم به Driver Awareness Package را سفارش دهند که در این صورت، سیستم ترمز اضطراری در سرعت بالا و پایین را دریافت خواهند کرد. البته این پکیج در نسخه‌های رده بالا قابل سفارش است. کادیلاک یک موتور ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر را برای XT5 در نظر گرفته که قادر است ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. برچسب قیمتی ۴۷ هزار دلار در مقابل شماست.

۵٫ اینفینیتی QX60
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
این شاسی بلند سایز متوسط خوش استیل ژاپنی، در صورت علاقه مشتری می‌تواند به سیستم ترمز اضطراری با امکان تشخیص عابر پیاده تجهیز شود که این بخشی از پکیج تکنولوژی اینفینیتی است. کمپانی ژاپنی دو موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر را در نظر گرفته که به ترتیب ۲۵۰ و ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. ۵۶ هزار دلار برای خرید این شاسی بلند کنار بگذارید.

 

۶٫ لکسوس RX
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
این شاسی بلند خوش‌نام و پرآوازه ژاپنی به صورت استاندارد از سیستم ترمز اضطراری با امکان تشخیص عابر پیاده به صورت استاندارد بهره می‌برد. این شاسی بلند سایز متوسط لوکس، به موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر مجهز شده که ۲۹۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال داده می‌شود. برای خرید محصول لوکس لکسوس، ۵۲ هزار دلار هزینه لازم است.

۷٫ لینکلن MKX
 ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس سال 2017
کراس اوور سایز متوسط لوکس لینکلن، در تریم‌های بالا به سیستم ترمز اضطراری مجهز شده است. لینکلن برای این خودرو، موتور ۳٫۷ لیتری ۶ سیلندر با ۳۰۳ اسب بخار، جعبه دنده اتوماتیک، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک و یا دیفراسیل جلو را در نظر گرفته است. اگر تمایل به خرید آن دارید، ۴۹ هزار دلار از جیب کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *