hojati.1

پیش بینی ۹۰ میلیارد تومان برای لایروبی قنوات

تصویر روز :  وزیر جهاد کشاورزی گفت: کم آبی های سال های اخیر و اهمیت آب های زیرزمینی در کشور باعث شد تا ۹۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۷ برای لایروبی قنات ها پیش بینی شود.

به گزارش مهر، محمود حجتی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از قنات جهانی قصبه گناباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قنوات یک میراث ارزشمند است که از گذشتگان به ما رسیده و در حال حاضر مورد مظلومیت قرار گرفته است.

وی افزود: طی چند سال اخیر ما سعی کرده ایم امید در زنده نگه داشتن این میراث گرانقدر  را در مردم ایجاد کنیم و منابع خوبی نیز برای قنوات پیش بینی کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با وضعیت کم آبی کشور ما، در حال حاضر بهترین روش هم برداشت آب از سفره های زیر زمینی و قنوات هستند.

وی ادامه داد: در منابع استانی نیز برای قنوات ردیف پیش بینی شده که ما نیز برای لایه روبی قنات قصبه گناباد کمک خوبی خواهیم کرد.

حجتی با اشاره به اعتبارات حوزه های مختلف تصریح کرد: در ردیف بودجه ملی حدود ۹۰ میلیارد تومان برای لایروبی قنوات پیش بینی شده که  امیدواریم از محل های دیگر به این ردیف کمک کنیم.

وی با اشاره به خود یاری مردم  در  احیای قنوات بیان کرد: در صورتی که مردم سهم خود را بپردازند دولت نیز کمک های قابل توجهی به لایه روبی قنات ها خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کمک به دامداران درکشور گفت: در حال حاضر بیشترین حمایت را دولت در خصوص نهاده های دامی از دامداران دارد که به طور مثال ارزانترین ارز پس از دارو به نهادهای دامی پرداخت می شود.

وی ابراز کرد: بخشی از علوفه ما وارداتی است مانند ذرت که دولت  آن را با تعرفه پایه وارد می کند و تا جایی که امکان داشته دولت حمایت های لازم را انجام می دهد.

وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: در حال حاضر قیمت شیر در  کشور مناسب است و ما سعی خواهیم کرد به جزء کمک به نهاده ها از مسیرهای دیگری نیز به دامداران کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *