maskan

خانه های خالی منطقه ۲۲ بدون مشتری ماند

تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس، بابیان اینکه دلیل رشد معاملات و همچنین افزایش قیمت خانه های نقلی اعطای وام ۱۶۰میلیون تومانی خرید مسکن بوده است، گفت: انبوهی از خانه های خالی به ویژه در منطقه ۲۲ تهران روی دست سازندگان باقی مانده است.

به گزارش تصویر روز سیدکمال‌الدین شهریاری در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص رشد ۵۰ درصدی معاملات مسکن و افزایش ۱۵ درصدی قیمت‌ها، گفت: درباره این آمار نمی توان اظهارنظر زیادی کرد به دلیل اینکه این آمار حتما بر اساس یک سری برداشت‌های میدانی انجام شده اما آنچه از فضای بازار مسکن درک می شود این است که مقداری رشد رخ داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیل رشد معاملات و همچنین افزایش قیمت مسکن به دلیل اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای خرید واحدهای مسکونی به هر یک از زوجین و تقویت قدرت خرید افراد به این طریق بوده است، افزود: هر چه قیمت خانه کمتر و اندازه آن کوچک تر باشد این وام سهم بیشتری در خرید آن دارد.

پرداخت تسهیلات بانکی تاثیری در بازار خانه های با متراژ بالا نداشته است

نماینده مردم دشتی و تنگشتان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن خانه‌های بزرگ و گران قیمت تاثیر چندانی نداشته است، تصریح کرد: به طور مثال اگر قیمت یک واحد مسکونی یک میلیارد تومان باشد ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات در حدود ۱۶ درصد هزینه خرید آن را پوشش می دهد در حالی که اگر یک آپارتمان کوچک ۳۰۰ میلیون تومانی خریداری شود وام ۱۶۰ میلیونی بیش از ۵۰ درصد قیمت خانه را به خود اختصاص می دهد که این مسلما اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

شهریاری ادامه داد: تسهیلات در بازار مسکن با متراژ کوچک تاثیر بیشتری داشته و می تواند رونق بیشتری در بازار خانه های نقلی ایجاد کند.

رونق خانه های نقلی مدیون سیاست تسهیلات دهی شبکه بانکی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سیاست دولت تامین منابع مالی در راستای خرید خانه های کوچک برای اقشار کم درآمد است، افزود: سیاست تسهیلات دهی به سبک و سیاق فعلی بهترین راه برای خانه دار کردن خانه اولی ها و زوج های جوان است که این موضوع در حال حاضر توانسته به رونق خانه های نقلی کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که امکان رشد قیمت ها در بازار مسکن به ویژه خانه های نقلی باز هم وجود دارد یا خیر، گفت: این موضوع بستگی به تحریک تقاضا دارد هر چه بانک مسکن منابع بیشتری را آزاد کرده و این نوع وام ها بیشتر در اختیار مردم قرار بگیرد تحریک تقاضا شده و بازار مسکن رونق بیشتری به ویژه در ابعاد و اندازه های کوچک تر تجربه خواهد کرد.

منطقه ۲۲ تهران صدرنشین خانه های خالی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در بحث عرضه مسکن کمبودی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر انبوهی از خانه های خالی به ویژه در منطقه ۲۲ تهران وجود دارد که روی دست سازنده باقی مانده است از این رو در بحث عرضه محدودیتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آزاد کردن وام ها و تسهیل شرایط می تواند تقاضا را تحریک کرده و رونق بازار مسکن را منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *