jam jahni russie

استفاده از تکنولوژی جدید در مسابقات جام جهانی روسیه

تصویر روز : یک روزنامه روسی از تصمیم اعضای هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) برای ‌استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در جام جهانی ۲۰۱۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایپنا و به نقل از روزنامه ریانووستی روسیه، هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال قصد دارد استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در نشست ماه جاری میلادی مورد بحث و بررسی قرار دهد.

اولین نشست IFAB در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۲ ماه ژانویه (۲ بهمن) در شهر زوریخ سوئیس برگزار می‌شود و اعضای این نهاد بین‌المللی فوتبال برای کمک به داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سعی در تصویب استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی خواهند داشت.

سیستم VAR یا همان کمک‌داور ویدئویی پیش از این در برخی از لیگ‌های اروپایی همانند ایتالیا، فرانسه و جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ روسیه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

پیش از این جانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا گفته بود که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها سیستم کمک‌داور ویدئویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در روزهای ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷ در ۱۲ ورزشگاه ۱۱ شهر روسیه با شرکت ۳۲ تیم برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران در گروه B این رقابت‌ها با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *