varedat khodro

دولت برای درآمد خود تعرفه واردات خودرو را افزایش داد

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: افزایش تعرفه واردات کالایی که در کشور تولید نمی‌شود و مصرف کننده به آن نیاز دارد موجب افزایش قاچاق می‌شود.

به گزارش تصویر روز عبدالله رضیان در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص تاثیرات افزایش تعرفه واردات بر میزان قاچاق کالا، اظهار داشت: افزایش تعرفه کالایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود توجیه منطقی دارد، اما افزایش تعرفه واردات کالایی که در کشور تولید نمی‌شود و مصرف کننده به آن نیاز دارد موجب افزایش قاچاق می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای حمایت از تولید ملی برنامه داشته باشیم و افزایش تعرفه در این راستا ایجاد مشکل نمی‌کند، گفت: در برخی از موارد نیز در کیفیت و کمیت تولیدات داخل مشکلاتی وجود دارد که باید بر اساس نیاز مصرف کننده شرایطی را آماده کنیم.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌صورت مثال در زمینه واردات خودرو افزایش تعرفه واردات منطقی نیست، ادامه داد: تنها ۷ درصد از نیاز خودرویی کشور را خودروهای وارداتی تامین می‌کنند که در قبال هر خودروی وارداتی ۳ خودروی فرسوده از رده خارج می‌شد، می‌توانستیم از این امکانات در راستای حمایت از تولید داخلی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: با از رده خارج کردن ۳ خودرو فرسوده در ازای یک خودروی وارداتی در واقع ۳خودرو تولید داخل جایگزین می‌شد، دولت برای افزایش درآمد خود تعرفه واردات خودرو را افزایش داده است که این مسئله آسیب جدیی را به صنعت خودرو کشور وارد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخشهایی که تولید در کشور بیش از حد نیاز کشور است واردات آسیب جدی وارد می‌کند، تصریح کرد: به‌صورت مثال در زمینه محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات واردات در شرایطی که در فصل برداشت قرارداریم منطقی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در مواردی مانند بحث موبایل و طرح ریجستری عملکرد دولت مثبت بوده و با این اقدام درآمدزایی را نیز فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان یک نسخه را برای تمامی کالاها در نظر گرفت، باید برای تمامی کالاهای بر اساس نیاز برنامه خاصی را ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *