khosrotaj.1

ابطال ۶۷۶ کارت بازرگانی در کشور

تصویر روز : رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ابطال هزار و ۶۷۶ کارت بازرگانی در دو سال اخیر در کشور خبرداد.

مجتبی خسروتاج با اشاره به وجود ۲۰ هزار کارت فعال بازرگانی در ایران افزود: سال گذشته ۹۶۴ و از ابتدای امسال تاکنون ۷۱۲ کارت بازرگانی در سراسر کشور مسدود شده است.
وی با تاکید بر عملیات پایش و غربالگری کارت‌های بازرگانی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها گفت: بر اساس این مکانیزم کارت‌های فاقد ضوابط مندرج در آئین نامه دولت از چرخه فعالیت‌های تجاری خارج می‌شوند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: نبود نظارت کافی و بی‌ دقتی در زمان صدور کارت‌های بازرگانی در دو دهه گذشته بیش از سایر عوامل منجر به سوء استفاده از این کارت‌ها در کشور شده است.
خسروتاج افزود: صدور کارت‌های بازرگانی منوط به شرایط لازم از جمله تائید فرد متقاضی از سوی دو نفر فعال اقتصادی باتجربه، داشتن دفتر و محل کسب و کار، ارائه سوء پیشینه و نداشتن سابقه کیفری است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون، تشکیل پرونده برای صدور کارت‌های بازرگانی را بر عهده اتاق‌های بازرگانی گذاشته است
اضافه کرد: در دوره‌ای این مهم به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شد اما اکنون به صورت غیرمتمرکز در سطح استان‌ها انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی برای تجارت خارجی صادر می‌شود، افزود: افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه باید از مقررات صادرات و واردات مطلع و همینطور از ضوابط مترتب در امر تجارت آگاهی کامل داشته باشند.
خسروتاج با اشاره به اینکه تجارت خارجی می‌تواند یکی از رشته‌های اشتغالزا در کشور باشد، گفت: اگر افراد بصورت حرفه‌ای در این رشته وارد شوند می‌توانند به توسعه تجارت مملکت کمک شایان توجهی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *