به روزرسانی خدمات بیمه ای؛ لازمه تنظیم روابط با نسل جدید مشتریان

5789842427744467130 120

تصویر روز: بیش از هشت دهه از ملی شدن صنعت بیمه و تاسیس نخستین شرکت بیمه ایرانی در کشورمان می گذرد. اکنون که در آستانه ۱۳ آذر و روز بیمه قرار داریم، تکنولوژی بیش از هر زمان دیگری زندگی همه ما را در تمام عرصه ها متاثر ساخته است. در کشور ما برای نسل جدید، زندگی بطور فزاینده ای با تکنولوژی عجین شده و هوش مصنوعی و دانش بنیانها ذائقه نسل جدید مردمان این سرزمین را آنچنان تغییر داده اند که زندگی بدون تکنولوژی برای این نسل تصور ناپذیر است. از نگاه نسل جدید همه خدمات در بستر تکنولوژیهای نو قابل دریافت است و ‌صنایعی که نخواهند یا نتوانند خدمات خود را با ذوق و سلیقه این نسل ارائه دهند از اولویت این مصرف کنندگان مهم خارج خواهند شد.

صنعت بیمه در زمره صنایعی است که در حوزه خسارت، کم و بیش بطور سنتی به مشتریان خود خدمات ارائه می نماید، بویژه در حوزه خسارات اتومبیل که عموم مردم از خدمات شرکتهای بیمه استفاده میکنند بروز و ظهور قالب سنتی ارائه خدمات در مقایسه با سایر خدمات مشابه برای آحاد جامعه ملموس تر است. بعنوان مثال صنعت حمل و نقل درون شهری به عنوان الگوی موفق ارائه خدمات در بستر تکنولوژیهای نو می تواند عقب ماندگی صنعت بیمه در ارائه خدمات به مشتریان خود را بیش از پیش نمایان سازد و ضرورت انکارناپذیر ورود دانش بنیانها به حوزه مهم ارائه خدمات خسارت به مردم را آشکار نماید. عرصه ای که بدلیل عدم بهره گیری جدی از تکنولوژی های نو توسط شرکتهای بیمه به طرز باورنکردنی مغفول مانده است. با وجود اینکه چند شرکت معدود بیمه ای در این عرصه تلاشهایی را آغاز کرده اند لیکن بدلیل عدم توجه به ذائقه مشتریان و تجارب بین المللی در اینخصوص، گستردگی و‌مقبولیت استفاده از ارائه خدمات جدید به هیچ وجه مجال قابلیت مقایسه با سایر الگوهای موفق را پیدا ننموده است.
حال که به مناسبت سیزدهم آذرماه و روز بیمه ، فعالان صنعت بیمه خدمات خود به عموم ذینفعان صنعت را مرور می نمایند، شایسته است تصمیم گیران صنعت و به خصوص شرکتهای بیمه از تکنولوژی و ظرفیت دانش بنیان‌های فعال در بازار بیمه، در عرصه بهبود کیفیت و ارتقاء جدی خدمات به بیمه گذاران در حوزه خسارت استفاده نمایند، بگونه ای که مردم و بویژه نسل جدید، جهت گیری جدید بیمه گران در زندگی روزمره خود را احساس کنند، اتفاقی که در عرصه الگوهای موفق خدماتی رقم خورده و استفاده گسترده مردم از برنامه های کاربردی مربوطه شاهد این مدعاست. امید است تصمیم گیران صنعت، با بازتعریف ارائه خدمات خسارت در بستر تکنولوژیهای نو، روابط خود با بیمه گذاران و به ویژه نسل جدید مشتریان را ترمیم و عرصه جدیدی از نقش خود در افزایش آرامش آحاد جامعه ایران اسلامی مان را رقم بزنند، همانگونه که حضرت حافظ می فرماید:
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

داریوش محمدی – نایب رئیس هیات مدیره بیمه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *