طرز تهیه ترشی هفت بیجار ریز، ترشی بادمجان شکم پر ساده، ترشی مشهدی اصل

ترشی های یکی از چاشنی ها و پیش غذا هستند که بیشتر در فصل پاییز و زمستان تهیه می شوند و شما می توانید با انواع سبزیجات این ترشی ها تهیه کنید و برای مدت طولانی در خانه مصرف کنید.

ترشی های یکی از دورچین های اصلی سفره های ما ایرانی ها می باشد و در هر شهر و منطقه ترشی های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید این ترشی ها را با سرکه خانگی یا سرکه صعنتی و یا در بعضی رسپی از آب و نمک استفاده می شود و در نهایت شما یک ترشی خوشمزه و بازاری در خانه می توانید داشته باشید. ترشی ها طعم و مزه بسیار خوبی دارند و شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان تندی آن را با فلفل تند و سرکه تنظیم کنید. اگر می خواهید ترشی با کیفیتی داشته باشید از ظرف ترشی شیشه ای استفاده کنید تا برای مدت بیشتری ترشی ماندگاری داشته باشد و کپک نزند. امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از پر طرفدارترین ترشی های پاییزی را به شما آموزش دهیم که عبارت است از ترشی هفت بیجار، ترشی بادمجان شکم پر، ترشی مشهدی همراه ما باشید.

ترشی هفت بیجار

be7ee20d f7e3 4da1 837a 8f748771d3de

ترشی هفت بیجار یکی از ترشی های بسیار معروف و محبوب بین ما ایرانی ها می باشد که از انواع مختلف سبزیجات و صیفی جات در آن استفاده می شود و شما می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. میزان خرد شدن مواد در ترشی هفت بیجار باید به اندازه باشد و نباید خیلی درشت و نه خیلی ریز باشد. اما برای مشاهده دستور تهیه ترشی هفت بیجار به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

ترشی بادمجان شکم پر

f8160e05 5023 4746 8d5f 66daab8337f2

ترشی بادمجان شکم یکی دیگر از ترشی های سنتی ما ایرانی ها می باشد که بسیار مجلسی و شیک است و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان های خود این ترشی را خیلی راحت و سریع تهیه کنید. برای تهیه این ترشی باید از بادمجان های قلمی و کشیده استفاده کنید و مواد میانی را داخل بادمجان قرار دهید. اما برای مشاهده دستور تهیه ترشی بادمجان شکم پر به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

ترشی مشهدی

ca8590e8 ae36 4037 a73a 14e70a9096fe

ترشی مشهدی یا ترشی سالاد فصل مشهدی یکی از ترشی های می باشد که مخصوص شهر مشهد است ولی بسیار محبوب و پر طرفدار است و امروزه در بیشتر شهرهای ایران تهیه می شود. این ترشی با گوجه فرنگی و گل کلم و چند قلم مواد تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای انواع دمپخت ها و پلو ها مناسب است و شما می توانید به سادگی این ترشی را در خانه تهیه کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه ترشی مشهدی به سایت آلامتو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *