ماشین چینی

افزایش فروش خودروهای چینی

فروش خودرو در چین احتمالاً سه درصد افزایش می‌یابد و به ۲۷.۶ میلیون در سال ۲۰۲۳ می‌رسد و انتظار دارد که بهبود اقتصادی اثرات منفی مانند افزایش ابتلاء به کووید-۱۹ را جبران کند

تصویر روز: فروش خودرو چین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۳ درصدی به ۲۷.۶ میلیون خواهد رسید.
برترین نهاد صنعت خودروی این کشور گفت که فروش خودرو در چین احتمالاً سه درصد افزایش می‌یابد و به ۲۷.۶ میلیون در سال ۲۰۲۳ می‌رسد و انتظار دارد که بهبود اقتصادی اثرات منفی مانند افزایش ابتلاء به کووید-۱۹ را جبران کند.

ژو هایدونگ، معاون مقام ارشد انجمن خودروسازان چین گفت: از مجموع، فروش خودروهای با انرژی جدید، ۳۵ درصد رشد خواهد کرد و به ۹ میلیون دستگاه خواهد رسید. این انجمن شاهد فشارهای نزولی بر این بخش در سال آینده از جمله کندی در بهبود اعتماد مصرف‌کننده و رکودی بود که می‌توان انتظار داشت به دنبال پایان مشوق‌های دولتی در پایان سال ۲۰۲۲ رخ دهد.

انجمن خودروهای مسافری چین درخواست تمدید حداقل تا سال ۲۰۲۳ برای مشوق‌ها از جمله کاهش مالیات خرید خودروهای موتور احتراقی و یارانه‌های مختلف دولت محلی را مطرح کرد. خودروسازان و سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای رکود در بازار هستند اما انجمن خودروسازان چین گفت که انتظار دارد افزایش حمایت دولت بهبود اقتصادی را در سال آینده حفظ کند.

کاهش محدودیت‌های کووید باعث می‌شود که ویروس به سرعت گسترش یابد و احتمال بیماری کارکنان افزایش یابد و به طور بالقوه به تولید آسیب برساند. البته وضعیت غیرقابل پیش‌بینی است.

فروش خودروهای جدید شامل خودروهای الکتریکی، پلاگین هیبریدی و سلول سوختی هیدروژنی است که در نوامبر ۷۲.۳ درصد بیشتر از یک سال قبل بود.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که مجموع فروش خودرو در ۱۱ ماه اول سال ۳.۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. انجمن خودروهای مسافری چین در ماه جولای، پیش‌بینی رشد خود را برای سال ۲۰۲۲ از ۵.۴ درصد قبلی به سه درصد کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *