واردات خودرو

ورود اولین خودروهای وارداتی تا هفته آینده

ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

اردیبهشت آنلاین: وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است، گفت: ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود.
به گزارش تسنیم، سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری وزارت صمت و بانک مرکزی، ضمن اعلام تازه‌ترین اخبار درباره واردات خودرو، اظهار داشت: تمام هماهنگی‌های بین بخشی لازم برای واردات خودرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه اولین ثبت سفارش‌های واردات خودرو انجام شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده نخستین خودروهای وارداتی وارد کشور شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه از میان 400 مجموعه ای که درخواست واردات داشتند، 27 مورد دارای حداقل شرایط بودند ادامه داد: 4 مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده اند و خودروهای یک مجموعه هفته آینده وارد گمرک می شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند.

وزیر صمت گفت: اولویت ما در واردات خودرو خودروهای اقتصادی هستند، اما در مرحله نخست مهم برای ما زمان واردات خودرو است تا فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی‌شود را از بین ببریم.

وی تاکید کرد: بنابراین در این مرحله هر وارد کننده ای که توان عقد قرارداد خودرو زیر 20 هزار یورو داشته، کار ثبت سفارش را آغاز کرده است.

وزیر صمت ضمن تأکید براینکه در چهار سال گذشته واردات خودرو متوقف و ممنوع شده بود، تصریح کرد: اقدام وزارت صمت نه‌تنها در راستای رفع ممنوعیت چهار ساله است، بلکه ضوابط و شرایط جدیدی لحاظ شده که قبلاً نبود مانند انتقال فناوری که پیش از این وجود نداشت.

فاطمی امین گفت: به طور کلی ممنوعیت واردات خودرو که در دولت یازدهم ایجاد شد، برچیده شده و اولین ثبت سفارش نیز طی هفته‌های گذشته انجام شده است.

* دیگر هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نمی‌شود

فاطمی امین با تاکید بر این نکته که دیگر هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نمی شود و تمامی خودروهای تولیدی عبور مستقیم و آماده فروش هستند، در پاسخ به سوالی در مورد مشکل صادرکنندگانی که با ارز آزاد مواد اولیه تهیه می کنند و صادرات با ارز نیما انجام می دهند گفت: هیچ موردی در صنعت وجود ندارد که مواد اولیه خود را از ارز آزاد تهیه کند.

وی تأکید کرد: تمامی تولیدکنندگان مواد اولیه را با ارز نیما تهیه می کنند و اگر موردی می شناسید، به ما معرفی کنید.

وزیر صمت افزود: در بخش کشاورزی مشکلی در خصوص تفاوت قیمت نیما و آزاد وجود دارد و آن این است که صادرکنندگان معتقدند صادرات با ارز نیما سبب کاهش توان رقابتی می شود و سودی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *