میوه

قیمت میوه شب یلدا

در سال های گذشته به سبب بحث کرونا، دورهمی شب یلدا کمتر بود، اما امسال با بهبود شرایط پیش بینی می شود که بازار شب یلدا به سبب ازدیاد تقاضا رونق گیرد

تصویر روز: رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با توجه به فراوانی عرضه و ذخیره سازی کافی برآورد می شود که بازار میوه شب یلدا نوسانی نداشته باشد.
آقای اسداله کارگر گفت: با توجه به ذخیره سازی کافی برای بازار شب یلدا پیش بینی می شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

به گفته او، همه ساله قیمت برخی اقلام همچون پیاز، گوجه فرنگی و خیار به سبب تغییرات فصلی دچار نوسان می شود که با عرضه انبوه بازار مجدد به روال قبل باز می گردد.

کارگر می گوید: در بحث خیار و گوجه فرنگی سرمای هوا منجر به نوسان قیمت محصول شد که با توزیع انبوه کالا از جنوب، قیمت کاهش می یابد. همچنین در بحث پیاز و سیب زمینی نوسان قیمت به سبب تغییر فصل و هزینه های حمل به حمل و نگه داری کالا در انبار مربوط می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت کنونی هرکیلو ازگیل ۲۰ تا ۶۰ هزارتومان، انار دماوند ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان، انار ساوه ۱۰ تا ۳۰ هزارتومان، انار شیراز ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، هندوانه ۵ تا ۹ هزارتومان و خرمالو ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان اعلام کرد.

او گفت: هم اکنون هرکیلو پرتقال تامسون شمال با نرخ ۶ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، نارنگی یافا ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، نارنگی انشو ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۸ تا ۱۳ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، انگور بی دالنه زرد ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و انگور شاهرودی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می‌شود.

کارگر با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه شب یلدا نداریم، گفت: در سال های گذشته به سبب بحث کرونا، دورهمی شب یلدا کمتر بود، اما امسال با بهبود شرایط پیش بینی می شود که بازار شب یلدا به سبب ازدیاد تقاضا رونق گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *