ایمانی

اجرای 68 طرح‌ ملی با تسهیلات بانک صادرات

٦٨ طرح ملی به ارزش بیش از ٧٢ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات ارزی و ریالی بانک صادرات ایران در کشور در حال اجرا است

تصویر روز: ٦٨ طرح ملی به ارزش بیش از ٧٢ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات ارزی و ریالی بانک صادرات ایران در کشور در حال اجرا است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران با اعلام این خبر، گفت: ٦٨ طرح مهم ملی به ارزش حدود ٦٠ هزار میلیارد تومان با مشارکت و نظارت بانک صادرات ایران از طریق تسهیلات ریالی و بالغ بر ١٢ هزار میلیارد تومان معادل ریالی تسهیلات ارزی به صورت فاینانس چین و منابع یورویی و دلاری از محل صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره ارزی در کشور در حال اجرا است.
ایمانی با اشاره به عملکرد بانک از ابتدای سال ١٤٠١ در حوزه‌های اعتباری گفت: طرح‌های مورد حمایت بانک صادرات ایران عمدتاً در بخش‌ نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، صنایع مادر همچون؛ صنایع آلومینیوم، سرمایه‌گذاری‌های عظیم نفت، گاز، انرژی، صنایع پایین دستی و پتروشیمی، صنعت گردشگری، بیمارستانی، توسعه حمل و نقل ریلی، بنادر و دریانوردی، طرح‌های ماده ٥٦ در حوزه راه و شهرسازی، وزارت نیرو و سایر بخش‌ها متمرکز است.
وی افزود: توجه ویژه بانک صادرات ایران به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنایع مادر تخصصی و پایین‌دستی از جمله اولویت‌های بانک است و پرداخت تسهیلات ماده ٥٦ برای کمک به توسعه زیرساخت‌های آب، راه‌سازی، سدسازی و تسهیلات حمایتی در دستور کار بانک قرار دارد.
ایمانی ادامه داد: تمرکز بانک صادرات ایران بر افزایش رونق تولید در کشور با رویکرد تولید باکیفیت برای حفظ منافع عمومی، ایجاد رضایت‌مندی و افزایش قدرت رقابت تولیدات ملی در بازارهای جهانی مدنظر است.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به محدودیت منابع در نظام بانکی، استفاده از ابزارهای متنوع مالی و بانکی برای تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی را خاطرنشان کرد و از پرداخت ٢٠٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در قالب وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی خبر داد.
وی افزود: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین بانک‌ها، سهم برجسته‌ای در تامین مالی زیرساخت‌های کلان اقتصادی، شکوفایی حوزه تولید، اشتغالزایی، کارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان‌ها و فراگیری خدمات مالی حمایتی به مردم اقصی نقاط کشور دارد و این ماموریت از فروردین تا آذرماه سال جاری با پرداخت بیش از ١٥٧ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب عقود مختلف و بخش‌های خدمات و بازرگانی، ساختمان، صادرات، صنعت و معدن، کشاورزی، مسکن و سایر بخش‌ها به‌علاوه حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با جدیت دنبال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *