آنفلوانزای روده

مراقب «آنفلوانزای روده» باشید

آنفلوانزای روده یا گاستروانیت، یک بیماری ویروسی است که سیستم گوارش و به ویژه روده و معده بیماران را درگیر کرده و عوارضی همچون اسهال، استفراغ، و درد شکمی و گرفتگی دستگاه گوارش در پی دارد

تصویر روز: در روزهای اخیر شاهد شیوع نوعی ویروس در برخی کشورهای جهان هستیم که با عنوان آنفلوانزای روده شهرت دارد. این بیماری ویروسی بر خلاف نامش با گروه ویروس های تنفسی آنفلوانزا ارتباطی نداشته و سیستم گوارش را درگیر می کند.

به گزارش سیناپرس، آنفلوانزای روده یا گاستروانیت، یک بیماری ویروسی است که سیستم گوارش و به ویژه روده و معده بیماران را درگیر کرده و عوارضی همچون اسهال، استفراغ، و درد شکمی و گرفتگی دستگاه گوارش در پی دارد.

دلیل اصلی و عمده ابتلا به این بیماری درکودکان ویروس موسوم به روتاویروس بوده و در بزرگسالان این بیماری به دلیل فعالیت ویروس هایی از قبیل نوروویروس، کاردیوویروس ایجاد می شود. این بیماری از طریق مواد خوراکی، آب یا تماس مستقیم با فرد بیمار منتقل می شود. در حالی که اغلب اوقات بیماری به سادگی درمان می شود اما گاهی اوقات می تواند باعث بروز مشکلاتی جدی شود. به گزارش سیناپرس، یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد آنفلوانزای روده این است که این بیماری می تواند بسیار مسری باشد. در حالی که عفونت های سیستم گوارش و معده یک بیماری شایع است، موارد زیادی در مورد آنفلوانزای روده وجود دارد که ممکن است هنوز از آنها غافل باشیم.

آنفلوانزای روده عموما توسط یک ویروس ایجاد شده و منجر به عفونت در روده ها می شود. افراد دیگر ممکن است در تماس با فرد آلوده علائم مشابهی را تجربه کنند. علائم رایج این بیماری معمولاً اسهال آبکی، گرفتگی معده و استفراغ است. گاهی ممکن است با سردرد و تب خفیف همراه باشد. همچنین افرادی که از آنفلوانزای معده رنج می برند باید از رفتن به محل کار و محیط های عمومی دیگر اجتناب کنند، زیرا این بیماری می تواند گسترش یابد.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت آنفلوانزای روده می‌ تواند توسط بسیاری از ویروس ‌ها ایجاد شود و این عفونت نیز می ‌تواند بسته به نوع پاتوژنی که فرد به آن آلوده می ‌شود، متفاوت باشد. باید توجه داشت نوروویروس افراد را در هر مرحله ای تحت تاثیر قرار می دهد.

برای کاهش علائم، اگر عفونت ناشی از باکتری باشد، پزشک ممکن است به شما یک مسکن، داروهای OTC و آنتی بیوتیک توصیه کند. موارد زیر مهمترین اقداماتی هستند که یک فرد مبتلا به این بیماری می تواند انجام دهد:

هیدراته نگه داشتن بدن در تمام مدت بسیار مهم است، بنابراین توصیه می شود هنگام ابتلا به این بیماری، آب کافی بنوشید.

اجتناب از نوشیدنی های کافئین دار
مصرف غذاهایی مانند موز و برنج
کاهش مصرف لبنیات، فیبر و ادویه جات
استراحت کافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *