forodgah.3

ایرلاین ها انتظارات مردم را برآورده نکردند

تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس، تعدد ایرلاین ها و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی در کشور را دو عامل مهم تاخیرهای پروازی خواند و گفت: ضعف نظارت وزارت راه و شهرسازی نیز در بی توجهی ایرلاین ها به تاخیرهای پروازی موثر است.

به گزارش عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از آمار بالای تاخیرهای پروازی در کشور، گفت: تعدد بیش از حد ایرلاین ها در کشور خود به بروز انواع ناهماهنگی ها و در نتیجه تاخیرهای پروازی دامن زده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته نهایت ۵ ایرلاین خدمات حمل و نقل هوایی در آن کشور را انجام می دهد، افزود: ادغام ایرلاین ها در راستای افزایش پویایی آن ها مهم ترین گام برای کاهش تاخیرهای پروازی است.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی عامل مهمی در تاخیرهای پروازی

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی از دلایل مهم دیگر تاثیرگذار در تاخیرهای پروازی است، تصریح کرد: هر چند در سنوات اخیر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی گام های خوبی برداشته شده اما هنوز نتوانسته نیازهای اساسی جامعه را برآورده و کاهش تاخیرهای پروازی را منجر شود.

حسین زاده با بیان اینکه ضعف نظارت وزارت راه و شهرسازی نیز در بی توجهی ایرلاین ها به تاخیرهای پروازی موثر است، گفت: در صورتی که نظارت ها تقویت شده و با ایرلاین های متخلف برخوردهای قاطع صورت بگیرد به طور حتم حجم تاخیرهای پروازی در بازه زمانی کوتاه کاهش خواهد یافت.

اعلام اسامی ایرلاین هایی که بیشترین تاخیر ها را دارند در ایجاد فضای رقابتی موثر است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اعلام آمار دقیق تاخیرهای پروازی اقدام مناسبی است، افزود: برای ایجاد فضای رقابتی بین ایرلاین ها باید اسامی شرکت هایی که بیشترین تاخیر در طول یک ماه داشته اند رسانه ای شود تا به این ترتیب علاوه بر اینکه درس عبرتی برای سایر ایرلاین ها شود فضای رقابتی بهتری نیز شکل بگیرد.

حسین زاده با بیان اینکه مردم در عوض پرداخت هزینه های گزاف بلیت هواپیما باید خدمات مناسب دریافت کنند، تصریح کرد: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما انتظار از ایرلاین ها حرکت بر مدار کیفیت و مشتری مداری بوده که تاخیرهای پروازی نشان می دهد این مهم محقق نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای اینکه حمل و نقل هوایی بتواند سهم بیشتری در جابه جایی مسافر در کشور داشته باشد باید ضمن کاهش تاخیرهای پروازی کیفیت خدمات دهی به مسافران نیز ارتقا یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *