باران

آغاز بارش‌ها در ۱۵ استان از چهارشنبه

سامانه بارشی فردا در کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و غرب زنجان و همدان فعال است و در این استان‌ها بارش باران خواهیم داشت

سازمان هواشناسی از ورود و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه و آغاز بارش‌ها در بیش از ۱۵ استان خبر داد و اعلام کرد: سمنان، تهران، زنجان، قزوین و البرز روز پنجشنبه بارانی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: سامانه بارشی فردا در کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و غرب زنجان و همدان فعال است و در این استان‌ها بارش باران خواهیم داشت.

روز پنجشنبه در ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قم، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، خراسان رضوی، یزد، سمنان، تهران، زنجان، قزوین، البرز، مازندران، گیلان و نیمه جنوبی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است.

بارش‌ها روز جمعه نیز در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب کردستان، جنوب خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب سمنان، شرق و شمال خوزستان، نیمه جنوبی فارس و غرب کرمان رخ خواهد داد.

فعالیت این سامانه بارشی یخ‌زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر و ترافیک شهری را به همراه دارد.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای مقابله با برف، یخ‌بندان، مه و کولاک در جاده‌ها و آبگرفتگی معابر شهری، لایروبی کانال‌ها و آب‌روهای درون و برون شهری و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز توصیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *