یخ زدگی قطار

دومینوی یخ‌زدگی قطارها

با هماهنگی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بلافاصله محموله پتو برای مسافران که گرفتار برودت هوا شده بودند ارسال شد

تصویر روز: پس از بحران قطار قم – مشهد که روز گذشته با ۴۰۰ مسافر پس از ۱۰ ساعت انتظار و یخ‌زدگی مسافران قطار با جابه‌جایی لوکومتیوها به مقصد مشهد حرکت کرد از شب گذشته تاکنون نیز ۵ قطار با این بحران روبه‌ور شده‌اند.
به گزارش تسنیم ازمشهدمقدس، متاسفانه دومینوی توقف قطارها در ایستگاه‌های منتهی به شهر مشهد در هوای این روزها یکی از مشکلاتی است که بیشتر مسافران قطار با آن روبه‌رو هستند. پس از بحران قطار قم – مشهد که روز گذشته با 400 مسافر پس از 10 ساعت انتظار و یخ‌زدگی مسافران قطار با جابه‌جایی لوکومتیوها به مقصد مشهد حرکت کرد از شب گذشته تاکنون نیز 5 قطار با این بحران روبه‌ور شده، چرا راه‌آهن خراسان رضوی تدبیری نسبت به این موضوع ندارد؟

یکی از مسافران قطار تهران به مشهد که هم اکنون قطارشان متوقف شده است، می‌گوید: مسافر تهران – مشهد و با قطار ساعت 14:50 به شماره 368 هستم و متاسفانه قطار از ساعت حدود یک بامداد در ایستگاه تربت حیدریه واقع در بینالود به دلیل فنی از حرکت ایستاده است.

وی می‌افزاید: دمای هوای بیرون منفی 21 درجه سانتیگراد است و مسافرین داخل قطار گرفتار شده‌اند و دمای هوای قطار به مرور کاهش می‌یابد، به مسافران پتو داده‌اند، اما جوابگوی سرمای قطار نیست.

این مسافر ادامه می‌دهد: تا ساعت هفت و نیم صبح در قطار یخ‌زده لرزیدیم و با 112 چندین بار برای کمک تماس گرفتیم، اما گویا خواب را به نجات ترجیح دادند و جوابی نیامد.

وی می‌گوید: دمای داخل قطار منفی 19 است، چون قطار ما متوقف شده، قطارها پشت سر هم متوقف شده‌اند و این سرگردانی هزاران نفر را به همراه دارد. واقعا کسی هست که به فریاد ماندگان در برف و سرما برسد؟

سرهنگ جواد جهانشیری نیز پیش از این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: شب گذشته در پی برودت هوای 19 – درجه در مشهد و 28- درجه در شهرستان فریمان با اعلام یخ‌زدگی کمپرسور قطارها در مسیر رفت و برگشت، حرکت 4 قطار مسافربری در فواصل مختلف مختل شد که با گزارش موضوع به فوریت‌های پلیسی 110 دستورات ویژه از سوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی صادر و هماهنگی‌های لازم با آماده‌باش فرماندهی انتظامی شهرستان‌های فریمان، کاشمر و تربت حیدریه به عمل آمد.
وی افزود: در این عملیات با هماهنگی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بلافاصله محموله پتو برای مسافران که گرفتار برودت هوا شده بودند ارسال شد.

معاون عملیات فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: به همت شرکت اتوبوسرانی مشهد 40 دستگاه اتوبوس به منظور انتقال مسافران به مشهد و حرم مطهر رضوی اعزام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *