مشاوران املاک

طرح مجلس برای ساماندهی اجاره بهای املاک

عضو کمیسیون عمران گفت با ایجاد این سکوهای اطلاعاتی، برخی هزینه‌ها از روی دوش مردم برداشته می‌شود و سرعت انجام کارهایشان بالا می‌رود

تصویر روز: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در جریان بررسی طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در این کمیسیون،‏‌ نمایندگان موافقت کردند «ارتباط بین حق الزحمه مشاوران املاک با قیمت اجاره» برای رفع تعارض منافع حذف شود.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با صدا و سیما افزود که «نمایندگان تعیین سقف برای اجاره بها و تمدید آن را مداخله در بازار دانستند و با آن مخالفت کردند.»

به گفته این نماینده مجلس، کمیسیون عمران همچنین سکوهای اطلاعاتی را پیش بینی کرده تا «افراد به جای مراجعه به مشاوران املاک و دفاتر ثبت، فعالیت‌های مورد نیاز قضایی، اداری و اجرایی‌شان را در آن سکوها انجام دهند.»

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران گفت با ایجاد این سکوهای اطلاعاتی، برخی هزینه‌ها از روی دوش مردم برداشته می‌شود و سرعت انجام کارهایشان بالا می‌رود.

پیش نویس قانونی ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی، ماه‌های ابتدایی امسال با افزایش قیمت اجاره بها در مجلس مطرح شد.مجلس اول تیر ماه با کلیات این طرح موافقت کرد که رئیس مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران فرستاد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی اول تیر ماه مجلس گفت که «این طرح باید با پیش نویس قانون اجاره داری حرفه‌ای تا قبل زمستان بررسی شود و در بازه زمانی کنونی، مصوبه سران قوا اجرا می‌شود.»

در نشست کمیسیون، تصویب شده زمین‌هایی که در آنها ساخت‌وسازی انجام نمی‌شود، وارد چرخه بازار شوند. موضوعی که اقبال شاکری درباره‌اش گفته «از صاحبان این زمین‌ها به ویژه دستگاه‌های دولتی مالیات گرفته می‌شود.»

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که ثبت نشدن معاملات در سامانه پیش بینی شده در پیش نویس قانونی نمایندگان، محرومیت از برخی خدمات خاص و اعمال قانون را در پی دارد.

 شاکری اضافه کرد برای ثبت شدن معاملات از طرف مالکان یا مشاوران املاک هم مشوق‌هایی مانند معافیت مالیاتی و برخورداری از تسهیلات مالی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *