9220022 380

بهره برداری از ۱۰ طرح در قشم

ایجاد اشتغال پایدار روستایی در قشم منجر به ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا در این شهرستان شد

تصویر روز:‌ به مناسبت دهه فجر ۱۰ طرح با حضور معاون رئیس جمهور در قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرماندار شهرستان قشم گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۴۳ میلیارد ریال مربوط به حوزه‌های ورزشی، گردشگری و بهداشت و درمان هستند.
محمد محمدحسینی تختی افزود: از مجموع این طرح ها، ۸ طرح به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال شامل ۴ خانه بهداشت روستایی و ۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای در حوزه بهداشتی است.
وی گفت: طرح زمین چمن مصنوعی شهر درگهان در زمینی به مساحت ۹۲۴ مترمربع با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی از دیگر طرح‌ها است.
فرماندار شهرستان قشم افزود: همچنین یک سوییت شناور نیز با سرمایه گذاری مشترک دهیاری و شرکت تعاونی روستای سهیلی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
محمدحسینی تختی گفت: در ایام الله دهه فجر بیش از ۴۰ طرح با اعتبار بیش از هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال در شهرستان قشم به بهره برداری می‌رسد.
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: بهره برداری از طرح سوییت شناور در قشم نشان دهنده توان فکری و بومی در تولید ایده‌های مطلوب است که می‌توان با استاندارد سازی، توسعه داخلی و قابلیت صادراتی ایجاد کرد.

مهدی اسلام پناه افزود: استانداردسازی خدمات گرشگری با توجه به ظرفیت‌های خوب و زیرساخت‌های موجود در جزیره قشم می‌تواند منجر به پویایی اقتصاد منطقه و اقتصاد دریامحور در کشور شود.
نرگس غلامپور مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری هرمزگان نیز گفت: ایجاد اشتغال پایدار روستایی در قشم منجر به ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا در این شهرستان شده است و الگویی برای سایر نقاط روستایی استان هرمزگان محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *