چالش جدید تولیدکنندگان لوازم خانگی

از روزی که دلار از مرز 50 هزار تومان در بازار عبور کرده، شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان جنس به بازار نمی دهند

تصویر روز: یک کارشناس صنعت لوازم خانگی با بیان روند صعودی نرخ ارز در روزهای گذشته، به ثبت سفارشات شرکت ها با دلار حدود 60 هزار تومانی اشاره کرد و گفت: تولید لوازم خانگی با قیمت های فعلی امکانپذیر نیست.
به گزارش اقتصاد ۱۰۰،  «احسان فدایی» افزود: از روزی که دلار از مرز 50 هزار تومان در بازار عبور کرده، شاهد آن هستیم که تولیدکنندگان جنس به بازار نمی دهند.

وی گفت: روز گذشته رسما دو تولیدکننده لوازم خانگی کوچک این موضوع را در کانال های تلگرامی خود عنوان و اعلام کردند که فروش ندارند!

فدایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان تا امروز روی حرف وزارت صمت حرفی نزده بودند و با راهکارهایی همچون عرضه کالاها و محصولات از سوی تولیدکنندگان به قیمت خرده‌فروشی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران، برداشتن تخفیفات و سپس هزینه حمل، همچنین عوض کردن مدل محصولات و فروش با قیمت های بالاتر و غیره، مقاومت کرده بودند، اما دیگر این شیوه ها نیز جواب نمی دهد.

وی یادآور شد: شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی به طور معمول ثبت سفارشات مواد اولیه، اجزا و قطعات خود را 5 تا 6 ماهه انجام می دهند، یعنی آنچه امروز در بازار موجود است مربوط به ثبت سفارشات انجام شده در 6 ماه قبل است، اما با آغاز ثبت سفارشات با نرخ دلار 60 هزار تومانی، یا باید واحدها تعطیل کنند و یا باید قیمت‌ها را افزایش داد.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: در این شرایط بین 30 تا 40 درصد افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است؛ در غیر این صورت تولیدکنندگان با چالش های اساسی مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *