صرافی

دلار تا ۳۸ هزار تومان کاهش می یابد

با ادامه کاهش قیمت ارز های عمده در بازار ، تعداد فروشندگان از صبح امروز در مقایسه با روز های گذشته به شدت افزایش یافته است

حمید طلیمی – دبیر کل کانون صرافان اعلام کرد: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری ندارد.

به گزارش تصویر روز ، کامران سلطانی زاده با بیان این مطلب افزود: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌ دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم خواهد آمد.

وی به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند. نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.

به گزارش تصویر روز ، مشاهدات میدانی نشان می دهد با ادامه کاهش قیمت ارز های عمده در بازار ، تعداد فروشندگان دلار و سایر ارز های عمده نیز از صبح امروز در مقایسه با روز های گذشته به شدت افزایش یافته است.

مهمترین علت افزایش مراجعه مردم برای فروش ارز های خانگی ، جلوگیری از زیان بیشتر است. برخی فعالان بازار ارز معتقدند: با ادامه روند فعلی دلار تا ۳۸ یا ۳۹ هزار تومان نیز کاهش خواد داشت.

هر چه دلار ذخیره کردید بریزید بازار

 بدنبال انتشار خبر رسمی احیای روابط ایران و عربستان روند کاهش قیمت دلار شتاب گرفت.

روز گذشته همچنین مجید رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با انتشار مطلبی در فضای مجازی از ریزش قیمت ارز های عمده در بازار خبر داد.

وی در صفحه توییتری خود نوشت: ‏رفقا، هرچه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف اماراته که از یکشنبه کلید میخوره.

با توجه به تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سفر رافائل گروسی و گزارش مثبت وی از انجام توافقات جدید با کشورمان ؛ پیش بینی می شود علاوه بر بازار ارز ؛ طی روز های آینده در سایر بازارهای موازی از جمله بازار خودرو و مسکن نیز که طی هفته های اخیر دچار نوسان قیمتی بودند ، شاهد کاهش نرخ ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *