پرتقال
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

خرید میوه نوروزی ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی میزان تقاضای خرید میوه نسبت به ایام نوروز سال گذشته خبر داد

تصویر روز: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی میزان تقاضای خرید میوه نسبت به ایام نوروز سال گذشته خبر داد و گفت: با آغاز ماه رمضان عرضه میوه نسبت به تقاضا پیشه گرفت و این امر، قیمت‌ها را ابتدا کاهشی و اکنون به ثبات رسانده است.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار میوه در هفته دوم نوروز سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: به دلیل همزمانی ماه نوروز و رمضان، امسال بازار میوه شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: ما در چند روز باقی مانده به نوروز شاهد افزایش تقاضا برای خرید میوه بودیم اما، در روز‌های ابتدای فروردین ماه‌ جاری با آغاز ماه رمضان تقاضا کاهش یافت و بازار وارد رکود شد.

کارگر با تأکید بر اینکه در حال حاضر میزان عرضه بیش از تقاضا است، میزان کاهش تقاضا را نسبت به ایام نوروز سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام کرد.

وی افزود: پیشی گرفتن عرضه نسبت به تقاضا در پی آغاز ماه رمضان، قیمت‌ها را ابتدا کاهشی و اکنون به ثبات رسانده است.

به گفته کارگر؛ افزایش قیمت قابل توجه در ایام نوروز تنها در محصولاتی رخ داد که مصرف تازه خوری دارند و قابل دپو نیستند که از جمله آن‌ها خیار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *