دلار فروشی

بررسی راههای كاهش وابستگی به دلار در رادیو ایران

كارشناسان اقتصادی معتقدند یكی از مشكلات اصلی اقتصاد ایران، وابستگی اقتصاد كشور به نرخ دلار است

تصویر روز ـ برنامه «ایران امروز» یكشنبه ۲۰ فروردین، با حضور كارشناسان و صاحب نظران به بررسی و راه كارهای كاهش وابستگی به دلار می پردازد.

به گزارش شبكه رادیویی ایران، دلار یك ارز مرجع برای قیمت‌گذاری كالا‌ها برای تجارت جهانی است و اگر ارز دیگری هم قرار باشد برای تجارت استفاده شود از نرخ برابری دلار استفاده خواهد كرد.

اول فروردین ماه بود كه مقام معظم رهبری از كاهش وابستگی اقتصاد از دلار سخن گفتند. موضوعی كه بار‌ها نیز تاكید كردند و بخشی از تهاتر‌ها در تجارت با این نام انجام شد. به نظر می‌رسد اقتصاد ایران در حال پوست‌اندازی است و بانك مركزی ایران به‌عنوان سیاست‌گذار بخش پولی و مالی كشور در حال اجرای اقدامات متنوعی برای كنترل بازار ارز و وابستگی به دلار است.

آن‌طور كه كارشناسان اقتصادی معتقدند یكی از مشكلات اصلی اقتصاد ایران، وابستگی اقتصاد كشور به نرخ دلار است كه باعث ركود بازار‌های اقتصادی نیز شده است. نكته قابل توجه این كه ایران دارای چند شریك استراتژیك است و حداقل می‌تواند با كشور‌هایی كه توازن تجارت دارد از ارز ملی بهره‌مند شود.

با توجه به اهمیت موضوع برنامه «ایران امروز» یكشنبه ۲۰ فروردین، با حضوردكتر محسن زنگنه سخنگوی كمیسیون جهش تولید و اصل ۴۴، مجید رضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، دكتر مجتبی اسلامیان متخصص امور مالی و اقتصادی ودكتر علی سعدوندی متخصص سیاست گذاری اقتصاد كلان وصاحب نظر امور اقتصادی پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظر می كند.

شایان ذکر است «ایران امروز» یكشنبه ها به تهیه كنندگی «عاطفه بنایی» و اجرای «حمید طلیمی» و هماهنگی »اكرم خیر خواه» ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *