حسن پور
دکتر حسن پور خبر داد:

برگزاری نشست هیات‌های اندیشه ورز بسیج اصناف در مشهد

نشست تخصصی دبیران و روسای هیات های اندیشه ورز از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه در مشهد مقدس برگزار می شود

تصویر روز ـ رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: نشست تخصصی دبیران و روسای از ۱۳ تا ۱۵ تیر ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش تصویر روز ، دکتر غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب در جلسه شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی افزود: در این نشست همانند سال های گذشته برخی  اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران، اساتید برجسته کشور، روساء و دبیران هیات های اندیشه ورز سراسر کشور و روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان و همچنین رؤسای سازمانهای بسیج اصناف استانها حضور خواهند داشت.

رفع موانع صادرات

وی در ادامه از راه اندازی میز تخصصی سوریه ، روسیه و افریقا خبر داد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی میزهای تخصصی ، اقدامات خوبی برای توسعه مناسبات تجاری با این کشور ها صورت گرفته است.
رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هدف بسیج از ورود به موضوع توسعه تجارت با کشور های منطقه ، صرفا شناسایی و رفع مشکلات و موانع پیش روی صادرکنندگان است.

ترسیم نقشه راه

وی با بیان اینکه بسیج اصناف به هیچ عنوان قصد ورود به روند تولید و تجارت را ندارد، اظهارداشت: برنامه ما صرفا حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع صادرات به کشور های منطقه است.
دکتر حسن پور با اشاره به لزوم ترسیم یک نقشه راه و دستورالعمل اجرایی افزود: برای ورود به بازار کشور های منطقه باید به موضوع ایجاد نشان تجاری (برند سازی ) و عرضه کالای مرغوب و استاندارد توجه ویژه داشت.
وی اظهارداشت: تلاش می کنیم با برپایی جلسات منظم کارشناسی با حضورفعالان اقتصادی، ضمن شناسایی دقیق ظرفیت های موجود، بستر لازم برای توسعه تجاری با این کشورها را فراهم کنیم.

عملکرد مثبت بسیج اتاق های بازرگانی

در ادامه آقای علی درویشی رئیس بسیج تجار و فعالان اقتصادی از تهیه و تدوین چارت سازمانی این مرکز خبر داد و گفت: با هماهنگی اعضای شورای عالی ، این چارت تهیه و از سوی دکتر حسن پور نیز مورد تائید قرار گرفته است.
وی افزود: بزودی چارت بسیج تجار و فعالان اقتصادی برای اجرا به استان ها ارایه خواهد شد. علی درویشی در ادامه از عملکرد مثبت روسای بسیج اتاق های بازرگانی قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه از زمان آغاز بکار دفاتر بسیج در اتاق های بازرگانی اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است.

 ایجاد خط اعتباری برای تجارت با کشور های افریقایی

در ادامه این نشست برهمن عضو بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور از دیدار با سفرای جمهوری اسلامی در ۱۵ کشور افریقایی خبر داد.
وی افزود: به منظور توسعه مناسبات و حضور جدی تر شرکت های ایرانی در کشور های افریقایی باید دولت یک خط اعتباری ویژه برای این موضوع اختصاص دهد.
به گفته برهمن با ایجاد خط اعتباری ، توسعه تجارت با این کشورها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رفع موانع تجارت با روسیه

سپس دکتر شجاعی به اقدامات با تشریح اقدامات صورت گرفته در میز تخصصی روسیه اظهارداشت: بحث مبادلات مالی و حمل و نقل از جمله دغدغه های تجارت با روسیه است.

به گفته وی تلاش می کنیم با برپایی نشست های تخصصی با دستگاه های متولی از جمله وزارت امور خارجه این گونه مشکلات نیز برطرف شود.

نقش مهم آمار در تجارت

در ادامه این نشست آقای گرجی عضو شورای عالی تجار و فعالان اقتصادی به موضوع حضور در بازار کشورهای افریقایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ابزار های موجود در تجارت ، داشتن اطلاعات و آمار دقیق از بازار های هدف است.
وی معتقد است: امروزه تقریباً هیچ کسب و کاری وجود ندارد که بدون استفاده از آمار و اطلاعات فعالیت کند.
به گفته وی تحقیقات آماری و در اختیار داشتن اطلاعات صحیح به مدیران و فعالان اقتصادی در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند. لذا باید برای  توسعه تجارت ، اطلاعات دقیقی از بازار هدف در اختیار داشته باشیم.

 ایجاد یک مرکز مستقل تهیه آمار اقتصادی

در ادامه این نشست دکتر یحیی آل اسحاق از اعضای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اعلام کرد: یکی از اشکالات اساسی کشورما این است که یک مرکز آمار مستقل اقتصادی نداریم.
وی افزود: برای شناخت دقیق از توانایی های داخلی و همچنین حضور در بازار های جهانی نیازمند آمار دقیق و عملیاتی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری هستیم تا با شناخت بهتر ، بتوانیم کالا ها و خدمات مورد نیاز کشور های هدف را تولید و صادر نمائیم.

وی پیشنهاد داد تا با حمایت بسیج اصناف ، مرکز آمار مستقلی برای کمک به تجار و فعالان اقتصادی راه اندازی شود.

 راه اندازی بانک اطلاعات فعالان اقتصادی

در پایان این نشست آقای یگانه با ارایه گزارشی خواستار راه اندازی سایت مرجع اطلاعات تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی شد.وی گفت: راه اندازی این سایت ، کمک قابل توجهی به توسعه مناسبات با کشور های منطقه و جهان خواهد داشت.

h1

 

h7

h5

h4

h8

h6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *