هواشناسی

هشدار نارنجی هواشناسی برای 14 تا 16 خرداد

سازمان هواشناسی از روز چهاردهم تا شانزدهم خرداد، برای برخی استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد

 تصویر روز ـ سازمان هواشناسی با پیش بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز چهاردهم تا شانزدهم خرداد، برای برخی استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، روز یکشنبه ۱۴ خرداد در ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعاتهشدار نارنجی هواشناسی برای چهاردهم تا شانزدهم خرداد سمنان و روز دوشنبه ۱۵ خرداد در ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان و شرق استان مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد خواهیم بود.

این شرایط روز سه شنبه ۱۶ خرداد، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران را در بر خواهد گرفت.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، ایراد خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، برخورد صاعقه، بروز اختلال در پروازها و و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در روزها و مناطق یاد شده محتمل است.

به هموطنان در مناطق یاد شده توصیه می شود از هرگونه تردد و توقف در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و فعالیت های کوهنوردی خودداری و عشایر از تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و چرای دام پرهیز نمایند؛ در سفرهای بین شهری احتیاط شود؛ از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل و کانال ها و آب روها لایروبی و برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *