134

تحول دیجیتال در بانک توسعه تعاون

بانکداری دیجیتال می‌تواند با تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات خرد و عمومی موجبات ارتقای سطح رضایت عموم را فراهم آورد

تصویر روز ـ مدیر عامل بانک توسعه تعاون تحول دیجیتال را با تکیه بر حاکمیت داده ها امکان پذیر دانست.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در همایش راهبردهای حاکمیت داده در نظام تصمیم‌گیری کشور در دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری به عنوان مهمترین وظیفه مدیریت مطرح است.
وی افزود: برگزاری همایش راهبردهای حاکمیت داده در نظام تصمیم‌گیری کشور با حضور مدیران ارشد و ارکان مهم تصمیم سازی اقتصادی کشور می‌تواند نتایج و ثمرات مثبتی برای ارتقای سطح تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور ایفا نماید.
این مقام بانکی تأکید کرد: مدیریت مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات و مدیران آگاه از مسائل محیطی، نسبت به برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بهتر اقدام می‌کنند و داده‌های با کیفیت، منسجم و همچنین تحلیل جامع و هدفمند داده‌ها می‌تواند موجبات اخذ تصمیمات بهینه و اجرای برنامه‌های مؤثر شود.
وی تصریح کرد: تحول دیجیتال به عنوان یکی از راهبردهای اصلی بانک توسعه تعاون مطرح است و انجام پروژه‌های مرکز داده اصلی، پشتیبان و بحران بانک و نیز تکمیل پروژه‌های فناورانه بانک در پارک فناوری پردیس از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بانک در دوره جاری است.
شیخ حسینی خاطرنشان کرد: حائز اهمیت است تا دادهای باکیفیت از مشتریان به ویژه تعاونی‌ها داشته باشیم تا برنامه‌های بانک در حوزه ارتباط با مشتریان به نحو مؤثری اجرا گردد.
وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون از طریق ساماندهی و بهره‌گیری مناسب و تجزیه‌وتحلیل مناسب داده‌ها، مراحل شناسایی نیاز مشتریان و درک سفارش مشتری را انجام داده و طراحی و ارائه خدمات مبتنی بر سفارش مشتری انجام می‌شود و در واقع بانکداری دیجیتال، فراتر از ابعاد فناوری، در فرآیندها و رویه‌ها نیز بانک جاری می‌شود.
شیخ حسینی خاطرنشان کرد: اعتبارسنجی مشتریان، رتبه‌بندی مشتریان، و بسیاری از طرح‌ها در حوزه ارتباط با مشتریان با استفاده از داده‌های با کیفیت در حال انجام است و هدف این اقدامات نیز ارتقای سطح خدمات بانکی و تخصصی به مشتریان است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: توسعه خدمات غیرحضوری از جمله تسهیلات برخط، افتتاح حساب غیر حضوری، اخذ تضامین به صورت هوشمند از جمله سرویس‌هایی است که از طریق سامانه تی تی پلاس به جامعه هدف، تعاونگران و عموم مردم قابل ارائه است.
وی تأکید کرد: شبکه بانکی نقطه قوت نظام و سیستم اقتصادی کشور است و بیش از هشتاد درصد تأمین مالی اقتصاد بر عهده بانک‌ها است و بانکداری دیجیتال می‌تواند با تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات خرد و عمومی موجبات ارتقای سطح رضایت عموم را فراهم آورد.
شیخ حسینی گفت: داده منظم و مطمئن می‌تواند بانک را در مدیریت صحیح منابع و مصارف یاری دهد و بانک با آگاهی کامل از ابعاد جغرافیایی، زمانی و مکانی نیازهای نقدینگی، به صورت مؤثر و بهنگام نسبت به تجهیز و تخصیص منابع و جبران کسری‌ها و ناترازی ها پیش‌بینی و تدابیر لازم را اعمال نموده و مطابق اصول حاکمیت داده‌ها بتواند بهره‌وری و اثربخشی را در اجزای سیستم‌ها ارتقا دهد.
در این همایش میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، عسگریان معاون رفاه و اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بهزاد پور رییس کل بیمه مرکزی، روحانی معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مهدی صادقی شاهدانی رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه صادق و مدیران ارشد شبکه بانکی و بیمه‌ای کشور مطالب مهمی را مطرح نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *