زیر دریایی تایتان

«تایتان» به سرنوشت «تایتانیک» دچار شد

پیش‌بینی می‌شد که تایتان صبح روز پنج‌شنبه هوای قابل تنفس ۹۶ ساعته خود را تمام کند

تصویر روز ـ گارد ساحلی ایالات متحده اعلام کرد: پنج مسافری که هنگام تلاش برای کاوش در کشتی غرق شده تایتانیک ناپدید شده بودند، احتمالاً به دلیل “انفجار فاجعه بار” زیر دریایی خود گم شده اند.

به گزارش بخش بین الملل تصویر روز به نقل از YAHOO NEWS دریاسالار جان ماگر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: صبح روز پنجشنبه، پنج تکه عمده زباله در بستر دریا در حدود 1600 فوتی محل کشتی تایتانیک پیدا شده است. یافته ای که «همخوان با کاهش فاجعه بار فشار محفظه – اتاق.” Mauger است. وی گفت: آنها سپس به خانواده ها اطلاع دادند و تسلیت گفتند.

اندکی قبل از اظهارات Mauger، شرکتی که اکسپدیشن را اداره می‌کند، OceanGate، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پنج مسافر «متاسفانه گم شده‌اند».

در این بیانیه آمده است: «این مردان کاشفان واقعی بودند که روحیه‌ای متمایز از ماجراجویی و اشتیاق عمیق برای کاوش و حفاظت از اقیانوس‌های جهان داشتند. قلب ما با این پنج روح و تک تک اعضای خانواده آنها در این دوران غم انگیز است.

این اطلاعیه تلخ چهار روز پس از آن منتشر شد که یک شناور 21 فوتی توریستی به نام تایتان گزارش شد که تقریباً در 900 مایلی شرق کیپ کاد مفقود شده بود، و شروع به جستجوی گسترده برای یافتن کشتی قبل از تمام شدن اکسیژن سرنشینان آن شد.

پیش‌بینی می‌شد که تایتان صبح روز پنج‌شنبه هوای قابل تنفس ۹۶ ساعته خود را تمام کند. و چون در از بیرون پیچ شده بود، کسانی که در داخل بودند حتی اگر می توانستند به سطح برسند، نمی توانستند به تنهایی در را باز کنند.

پنج سرنشین زیردریایی

4L7087B 000 33KJ4DH jpg
پنج سرنشین تایتان شامل: مدیرعامل OceanGate استاکتون راش 61 ساله. هامیش هاردینگ میلیاردر و کاشف بریتانیایی 58 ساله؛ شهزاده داوود تاجر پاکستانی 48 ساله، و پسر 19 ساله اش، سلیمان؛ و پل هانری نارژئوله کاشف 77 ساله فرانسوی در این زیردریایی بودند.

تایتان، که توسط OceanGate، یک شرکت اکتشافی خصوصی مستقر در اورت، واشنگتن اداره می‌شود، صبح یکشنبه برای بازدید از لاشه کشتی تایتانیک با پنج سرنشین پرتاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *