چت جی پی تی

جریمه وکلای نیویورکی بدلیل استفاده از چت‌ GPT

وکلای نیویورکی به دلیل استفاده از موارد جعلی چت‌جی‌پی‌تی به پرداخت پنج هزار دلار جریمه محکوم شدند

تصویر روز ـ وکلای نیویورکی به دلیل استفاده از موارد جعلی چت‌جی‌پی‌تی در خلاصه حقوقی یک پرونده تحریم و به پرداخت پنج هزار دلار جریمه محکوم شدند.

به گزارش صداوسیما به نقل از رویترز، یک قاضی آمریکایی تحریم‌هایی را علیه دو وکیل نیویورکی یک گزارش حقوقی شامل شش استناد به پرونده ساختگی ایجاد شده توسط چت‌جی‌پی‌تی ارائه کردند، اعمال کرد.

پی کوین کاستل، قاضی منطقه‌ای در منهتن، وکلا استیون شوارتز، پیتر لودوکا و شرکت حقوقی آن‌ها Levidow, Levidow & Oberman را به پرداخت پنج هزار دلار جریمه در مجموع محکوم کرد. قاضی دریافت که وکلا با نیت بد عمل کرده و اقدام به اجتناب آگاهانه و اظهارات نادرست و گمراه کننده به دادگاه کردند.

شرکت حقوقی این وکلا در بیانیه‌ای گفت که وکلای آن‌ها با احترام با نظر دادگاه که آن‌ها با نیت بد عمل کرده‌اند، مخالف هستند.

وکلای شوارتز گفتند که وی از اظهار نظر خودداری کرد. لودوکا بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد و وکیل او گفت که در حال بررسی این تصمیم هستند.

شوارتز در ماه می‌اعتراف کرد که از چت‌جی‌پی‌تی برای کمک به تحقیق در مورد پرونده آسیب شخصی مشتری علیه شرکت هواپیمایی کلمبیایی آویانکا (Avianca) استفاده کرده و ناآگاهانه استناد‌های نادرست را درج کرده است. نام لودوکا تنها نامی بود که شوارتز تهیه کرد.

وکلای آویانکا برای اولین بار در ماه مارس به دادگاه هشدار دادند که نمی‌توانند برخی از موارد ذکر شده در خلاصه را پیدا کنند. بارت بانینو، وکیل آویانکا گفت که صرف نظر از استفاده وکلا از چت‌جی‌پی‌تی، دادگاه با رد پرونده آسیب شخصی به نتیجه درس” رسیده است. قاضی در دستور جداگانه‌ای درخواست آویانکا مبنی بر رد پرونده را به دلیل اینکه خیلی دیر تشکیل شده بود، پذیرفت.

قاضی در حکم تحریم نوشت که هیچ چیز ذاتا نامناسب در پرونده وکلایی که از هوش مصنوعی برای کمک استفاده می‌کنند وجود ندارد، اما او گفت که قوانین اخلاقی وکالت نقش دروازه‌بانی را بر وکلا تحمیل می‌کند تا از صحت پرونده‌هایشان اطمینان حاصل شود. قاضی همچنین گفت که وکلا پس از اینکه دادگاه و شرکت هواپیمایی وجود نظرات جعلی را مطرح کردند، به دفاعیات خود ادامه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *