170446689 copy

اعزام نیروی کار به قطر

در سه حوزه هوایی دریایی، پزشکی و هتل‌داری از سوی قطر در خواست اعزام نیروی کار شده است

تصویر روز ـ تفاهم‌نامه همکاری ایران و قطر از سوی «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علی بن سعید بن صمیخ المری» وزیر کار قطر در حوزه جذب و اعزام نیروی کار امضا شد.

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» وزیر کار در دیدار با « علی بن سعید بن صمیخ المری» وزیر کار قطر، اظهار داشت: همکاران ما با تیم قطری از روز گذشته نشست‌های خوبی داشته‌اند، علاوه بر اینکه این تفاهم‌نامه‌ها ثبت می‌شود مهم این است که هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: معاونت اشتغال وزارت کار به عنوان مسئول گروه مذاکره‌کننده با گروه قطری به تفاهم‌نامه رسیده است.

وی ادامه داد: حتماً این مفاد تفاهم‌نامه باید با قدرت پیگیری شود این امر با حضور تیم‌های کارشناسی محقق می‌شود همچنین از شما درخواست می‌کنیم تا در سفارت قطر و ایران یک نفر به عنوان رابط کار حضور داشته باشد.

در ادامه این نشست، «محمود کریمی بیرانوند» معاون اشتغال وزیر کار بیان داشت: مذاکره‌های خوبی در سطح کارشناسی برای ساماندهی اعزام نیروی کار داشته‌ایم. این پنجمین نشست کمیته با قطر است که در خصوص اعزام نیروی کار برگزار می‌کنیم و در سال ١٣٧٠ تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و چند مورد اصلاحیه و متمم خورده است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه اعزام کار خیلی موفق نبوده است نیاز است با رفع موانع اجرایی کنیم. اکنون تفاهم‌نامه‌های تدوین شده است که امروز آن را امضا می‌کنیم رشته‌ها در سه حوزه هوایی دریایی، پزشکی و هتل‌داری از سوی قطر در خواست اعزام نیروی کار شده است.

کریمی بیرانوند ابراز داشت: در فرآیند تامین نیروی کار متخصص و در کمیته مشترک آمادگی کامل خودمان را برای اعزام اعلام می‌کنیم. در ۶ ماه اخیر چهار هزار نفر درخواست به قطر تنها ۵٠٠ نفر موفق به اعزام شدند که اگر اعلام نیازها دقیق به ما صورت بگیرد اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *