حسن پور
دکتر حسن پور:

مناسبات تجاری ایران و عراق توسعه می یابد

رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در راس هیاتی به کشور عراق سفر کرد

تصویر روز _ رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در راس هیاتی به کشور عراق سفر کرد.

به گزارش تصویر روز دکتر حسن پور اعلام کرد: به منظور کمک به تقویت تجارت خارجی، هیاتی از تولیدکنندگان و تجارکشور با محوریت سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی و در قالب اتحادیه بین اللملی تجارامین به کشور عراق سفر کردند.

وی اظهارداشت: عراق طولانی ترین مرز مشترک با ایران را دارد. این موضوع فرصتی استثنایی برای مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و همچنین تولید مشترک بین این دو کشور را فراهم کرده است . به گفته وی طی سالهای اخیر شاهد حضور سایر کشورها از جمله چین و ترکیه درعراق هستیم ، بنابراین توجه به عراق امری ضروری به نظر میرسد.

با توجه به سفر دکتر حسن پور و هیات همراه به عراق ، انتظار می رود حضور تولیدکنندگان و تجار ایرانی در عرصه های تجهیزات پزشکی،توریست درمانی،ناباروری، ساخت دستگاههای صنعتی و ماشین آلات کشاورزی، کشت فراسرزمینی، موادغذایی، آبزیان، خدمات فنی مهندسی، مصالح ساختمانی، نساجی و پوشاک در بازار این کشور توسعه چشمگیری یابد.

در این سفر 10روزه علاوه بر دیدارهای کاری با مقامات جمهوری اسلامی در‌کشور عراق ، دیدارهای مختلفی با بخش خصوصی بویژه اتاق های بازرگانی و حضور میدانی در بازار عراق و گفتگو با کسبه و تجار عراقی نیز صورت پذیرفت. همچنین در این سفر،کمک به تکمیل صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی و گسترش خدمات فنی به مواکب عراقی در اربعین مورد توجه و تبادل نظر قرارگرفت.

گزارش تکمیلی در روز های آینده منتشر خواهد شد.

dec9fd8

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *