1111111111

توسعه پایدار زیر ساخت ها مهم ترین گام برای تقویت گردشگری است

توسعه پایدار زیرساخت های صنعت توریسم در کشور مهم ترین گام برای تقویت گردشگری است. مهران فرزین مشاور عالی کانون راهنمایان گردشگری کشور در گردهمایی نمایندگان انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری استان ها با بیان مطلب فوق افزود : تفریح و استراحت جز لاینفک زندگی انسان امروزی است و گردشگری به یک موضوع مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل گردیده است.

تصویر روز : توسعه پایدار زیرساخت های صنعت توریسم در کشور مهم ترین گام برای تقویت گردشگری است.

مهران فرزین مشاور عالی کانون راهنمایان گردشگری کشور در گردهمایی نمایندگان انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری استان ها با بیان مطلب فوق افزود : تفریح و استراحت جز لاینفک زندگی انسان امروزی است و گردشگری به یک موضوع مهم فرهنگی و اجتماعی تبدیل گردیده است.
وی ادامه داد: صنعت توریسم و گردشگری بعد از صنایع نفت و خودرو سازی یکی از مولفه های مهم اقتصادی دنیا محسوب می شود و بدلیل ظرفیت بالای این صنعت در تولید سرمایه و اشتغال زایی لازم است تا در توسعه پایدار زیر ساخت ها اهتمام بورزیم.
فرزین گفت : بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی جهان گردی UN WTO تا سال ۲۰۲۰ ، درآمد حاصل از گردشگری جهان به ۲ تیریلیون دلار و تعداد گردشگران جهان به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. همچنین گردشگران کشور های مسلمان تا سال ۲۰۲۰ از مرز ۱۵۰ میلیون نفر و درآمد حاصله از آن به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید که بیش از ۱۰درصد اقتصاد کل جهان خواهد بود.
وی ادامه داد : بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری ایران در جایگاه ۱۰ رتبه بندی جاذبه های گردشگری ، تاریخی و باستانی و رتبه ۵ جاذبه های طبیعی را داراست ولی از نظر بهره برداری از این امکانات در رتبه مطلوبی نیستو در بازار جهانی سهم ناچیزی دارد.این سازمان برای ایران تا سال ۲۰۲۰ رونقی را پیش بینی نکرده است.
مشاور عالی کانون راهنمایان گردشگری کشور خاطر نشان کرد : بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ، موانع بهره برداری از فرصت ها ضعف مدیریت کلان در این صنعت ، عدم بیمه راهنمایان گردشگری که موجب کاهش امنیت شغلی و ایجاد انگیزه می گردد،کمبود نیروی انسانی کارآمد ، عدم مهارت های لازم ، تبلیغات و اطلاع رسانی ضعیف و تبلیغات منفی دشمنان است و حمایت های دولت و بخش خصوصی قطعا مهم ترین راهبرد برای توسعه پایدار گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *